۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۴۹۱۶۳۹

مرکز حقوق بشر بحرین خواستار توقف اعدام و شکنجه شد

مرکز حقوق بشر بحرین در صفحه رسمی خود در توئیتر خطاب به رژیم آل خلیفه نوشت: شکنجه و اعدام شهروندان بحرینی باید متوقف شود.
نظامیان بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز حقوق بشر بحرین، در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: هیچ شهروندی نباید مبتنی بر اعترافات (اجباری) تحت شکنجه و بازجویی، محاکمه شود.

این مرکز حقوق بشری در ادامه آورده است: دستگاه قضایی آل خلیفه مجازات اعدام را باید متوقف کند.

مرکز حقوق بشر بحرین اخیرا در گزارشی اعلام کرد که رژیم آل خلیفه در سال 2016 میلادی یک هزار و 300 نفر از مردم بحرین را دستگیر کرده که در میان بازداشت شدگان 187 کودک نیز حضور دارند.

در همین خصوص، زید رعد الحسن کمیسر عالی حقوق بشر بحرین در افتتاحیه سی و سومین دوره شورای حقوق بشر در ژنو با اظهار نگرانی از دستگیری مدافعان حقوق بشر و فعالان سیاسی در بحرین گفت: طی 10 سال اخیر بحرین شاهد حوادث فاجعه آمیز سرکوب نارضایتی های مردمی به جای ارائه خدمت به مردم آن بوده است.

براساس اعلام مجامع حقوقی این کشور، سرکوب آزادی های عمومی، ممانعت از ابراز عقیده و در معرض انواع ظلم و ستم قرار گرفتن عموم شهروندان این کشور بویژه شیعیان در سال 2016 در هیچ سالی سابقه نداشته و مردم بحرین درحالی سال جدید را آغاز کرده اند که بسیاری از زندانیان سیاسی تنها به خاطر مطالبه گری عدالت و حقوق مصرح خود در زندان به سر می برند./۸۴۷/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات