۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۹۱۶۹۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

شرکت بیش از ۳۷ هزار نفر در مراسم اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: ۳۷ هزار و ۳۰۸ معتکف خوزستانی در سه روز نیایش و بندگی با پرورگار در ایام اعتکاف حضور پیدا کردند.
حجت الاسلام بلک ، مدير کل تبليغات اسلامي استان خوزستان

حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به استقبال قابل توجه و رشد حضور مردم در مراسم معنوی اعتکاف سال جاری نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: به یقین این حضور در سال های آینده افزایش گسترده تری خواهد داشت و شاهد حضور اقشار گوناگون در ایام اعتکاف خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به تعداد شرکت کنندگان و مساجد میزان مراسم معنوی اعتکاف سال جاری استان، ابراز داشت: در سال جاری 425 مسجد و مرکز میزبان معتکفان خوزستانی بودند؛ از این تعداد 218 ویژه برادران و بقیه نیز در اختیار خواهران خوزستانی معتکف قرار داشت.

حجت الاسلام بلک با اشاره به این که 37 هزار و 308 معتکف خوزستانی در سه روز نیایش و بندگی با پرورگار در ایام اعتکاف حضور پیدا کردند، ادامه داد: از این تعداد 21 هزار و 772 نفر برادران هستند که بیشترین نقش را در ایام اعتکاف ایفا می کردند.

وی با اشاره به این که دانشجویان به عنوان قشر تأثیرگذار حضور پر رنگی در مراسم معنوی اعتکاف داشتند، ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی که هر ساله در مراسم اعتکاف شاهد آن هستیم حضور جوانان و نوجوانان خواهر و برادر است که در مراسم اعتکاف دانشجویی سال جاری 3 هزار و 91 نفر شرکت کردند.

حجت الاسلام بلک با اشاره به اینکه سال جاری بیش از یک هزار و 600 مبلغ خواهر و برادر جهت انجام فعالیت تبلیغی در مراسم اعتکاف به سراسر استان اعزام شدند، گفت: پاسخگویی به سوالات معتکفان، بیان احکام و معارف مرتبط با اعتکاف، برپایی نماز جماعت و ارائه مشاوره از جمله این فعالیت ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان یادآور شد: نشست های توجیهی متعددی را با ائمه جماعات مساجد و مسؤولان مساجد با هدف برگزاری هر چه بهتر مراسم معنوی اعتكاف و ارائه خدمات بهتر به معتكفان برگزار شد.

گفتنی است، سال گذشته ۳۲۸ مسجد در خوزستان مراسم معنوی اعتكاف را برگزار كرده و حدود ۲۷ هزار نفر در این مراسم شركت كردند./303/9453/ب1

ارسال نظرات