۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۹۱۷۱۶
صالحی امیری:

برای جلوگیری از شکاف نسلی جوانان را با سرمایه‌ها و الگوها آشنا کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر در جامعه دچار شکاف نسلی هستیم برای آن است که جوانان سرمایه‌ها و الگوهای خود را نشناخته‌اند.
صالحی امیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ۲۷ فروردین در مراسم تکریم مهدی محقق و معارفه حسن بلخاری به‌عنوان رؤسای قدیم و جدید انجمن آثار و مفاخر فرهنگی که در محل این انجمن برگزار شد با بیان اینکه آقای مهدی محقق از سرمایه‌های این مملکت است اظهار داشت: ما بر این امر تاکید داشتیم که سرعت و فعالیت بیشتری در این حوزه شکل بگیرد و برای همین امر نیازمند نیروهای جوانتری هستیم که بتوانند راه را ادامه بدهند.

وی با بیان اینکه ما سرمایه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و انسانی زیادی داریم گفت: ما همه مدیون فردوسی، حافظ، سعدی، ابن‌سینا و بزرگانی این چنین هستیم که سرمایه‌های نمادین ما هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگر در جامعه دچار شکاف نسلی هستیم برای آن است که جوانان سرمایه‌ها و الگوهای خود را نشناخته‌اند و ما باید این سرمایه‌های نمادین و الگوها را به جوانان معرفی کنیم که خوشبختانه در این دولت به این موضوع توجه ویژه‌ای شد.

صالحی امیری خاطر نشان کرد: در زمان حضور بنده در کتابخانه ملی این امر بسیار مورد توجه قرار داشت و در هر ماهی که مراسم بزگداشت برگزار می‌کردیم استاد محقق همیشه جزء یکی از سخنرانان بود. خوب است به جای اینکه حسرت گذشتگان را بخوریم به این سرمایه‌های که در حال حاضر داریم بیشتر توجه کنیم و ما از تمام کسانی که عهده‌دار مسؤولیتی می‌شوند می‌خواهیم که مسیر درست محقق را با سرعت دنبال کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه صدا وسیما نیز باید از مستند مفاخر بهره ببریم گفت: در حوزه تالیف و انتشار نیز باید در این عرصه یک قدم جدی برداریم و این مرکز نه ‌تنها به‌عنوان یک نهاد ملی، بلکه به‌عنوان یک نهاد فراملی برای معرفی آثار و تمدن ایرانی باید فراتر از مرزها نیز فعالیت کند و توجه به سرمایه‌های ایران در نقاط مختلف کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این مراسم مهدی محقق با بیان اینکه بنده همیشه به این فکر می‌کنم که چرا نسبت به علم در کشور ما بی‌توجهی می‌شود، گفت: پیش از انقلاب به این فکر افتادم که برای بزرگان دانش مجلس تکریم برگزار کنیم و نخستین بزرگداشت مراسمی برای استاد جلال‌الدین همای بود.

وی ادامه داد: ما برای تربیت جسم و بدن جوان‌هایمان استادیوم 100 هزار نفره داریم اما برای تربیت جانشان جایی را نداریم. بسیار خوشحالم که وزیر ارشاد فرد شایسته‌ای را برای مدیریت انتخاب کردند.

در ادامه نیز حسن بلخاری به عنوان رییس جدید این انجمن گفت: امیدوارم فعالیت من سبب شود که تجلیل از ایران و مفاخر بزرگ ایرانی در رأس امور قرار گیرد. محقق پیشکسوت بنده در این عرصه است و ما در هنرهای سنتی اصلی داریم که وقتی قرار است در کنار استاد قرار بگیریم از او اذن می‌گیریم و طلب دعای خیر می‌کنیم. من هم در تماس تلفنی از استاد اذن گرفتم که اگر اذن نداده بودند در اینجا حاضر نمی‌شدم و امیدوارم برنامه‌های این انجمن با سرعت و دقت بیشتری ادامه پیدا کند./202/816/ب1

ارسال نظرات