۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۴۹۱۸۰۸
رییس حوزه هنری خراسان شمالی:

مخاطب‌شناسی و بیان دغدغه‌های مردم مهم‌ترین اولویت هنرمندان باشد

رییس حوزه هنری خراسان شمالی با تأکید بر مخاطب‌شناسی در آثار هنرمندان، گفت: برخی از کارهای هنری به خوبی مسأله و دغدغه تماشاگر را بیان نمی‌کند؛ در حالی که باید مخاطب‌شناسی و بیان دغدغه تماشاگر اولویت نخست هنرمندان باشد.
وحید نمازی- آیین تجلیل از فعالان هنرهای نمایشی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، وحید نمازی، رییس حوزه هنری خراسان شمالی، شامگاه یکشنبه همزمان با آخرین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی در مراسم تجلیل از فعالان هنرهای نمایشی استان که با حضور هنرمندان و مسؤولان فرهنگی و هنری خراسان شمالی برگزار شد، گفت: هنرمندان باید با درک جایگاه و رسالت خود، برای اصلاح فرهنگی و اجتماعی جامعه تلاش کنند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه تئاتر در بین رشته‌های هنری، اظهار کرد: تعهد به مخاطب به دلیل مسائل اجتماعی و ارتباط زنده و مستقیمی که در تئاتر شکل می‌گیرد، سرمایه‌ ارزشمندی است که باید قدر دانسته شود.

نمازی با تأکید بر مخاطب‌شناسی در آثار نمایشی هنرمندان، افزود: برخی از کارهای تئاتر مسئله و دغدغه تماشاگر را به‌خوبی روی صحنه نمی‌آورند؛ در حالی که باید مخاطب‌شناسی و بیان دغدغه تماشاگر اولویت نخست هنرمندان تئاتر باشد.

وی با اشاره به ضرورت طرح و بیان مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی در آثار نمایشی، اضافه کرد: باید به تماشاگر و مخاطب تعهد داشته باشیم و زبان گویای دردها و مشکلات او باشیم.

نمازی با تأکید بر اینکه تئاتر از مردم بوده و باید برای مردم باشد و به سمت مردمی شدن بیشتر پیش برود، ادامه داد: ضروری است مسائل اصلی جامعه در تئاتر مطرح شده تا مخاطب با آثار نمایشی احساس قرابت بیشتری کند.

وی اظهار کرد: تئاتر یک وجه سرگرم‌کننده و یک وجه اندیشگی دارد که لازم است در آثار هنرمندان به هر دو وجه آن توجه شود.

رییس حوزه هنری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال 95 برای تئاتر استان سال پرباری بود، افزود: کسب جوایز متعدد آثار نمایشی استان در جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای از جمله درخشش نمایش «قرار» و کسب هفت جایزه ملی در جشنواره مقاومت برخی از افتخارات هنرمندان تئاتر استان در سال گذشته بود.

وی افزود: امید می‌رود در سال جدید هم با همراهی و همدلی هنرمندان تئاتر، افق‌های بهتری ترسیم ‌شده و افتخارات هنرهای نمایشی خراسان شمالی با کمیت و کیفیت بیشتری تداوم داشته باشد.

گفتنی است، در این آیین از سید محسن کشمیری فعال طراحی آفیش بروشور تئاتر، مرتضی رستمی فعال تئاتر بچه‌های مسجد، سید امیرحسین مدرسی فعال کودک و نوجوان و تقدیر شده بازیگری از نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر برای نمایش قرار، سهیل سعادت فر فعال نمایشنامه‌نویسی، امیرحسین روحانی فعال تئاتر جوان و کارگردان نمایش برگزیده سومین جشنواره تئاتر کارگاهی جوان و سید امیرحسین جان‌نثار فعال تئاتر جوان و کارگردان نمایش برگزیده چهارمین جشنواره تئاتر جوان سوره ماه تجلیل شد.

محمد داورپناه فعال تئاتر دینی و عاشورایی، زکریا شیرمحمدزاده فعال تئاتر شهرستان، محمد یحیی‌آبادی فعال تئاتر خیابانی، ابوالقاسم یزدانی فعال آموزش تئاتر، احمد زعفرانی بازیگر پیشکسوت فعال و برنده جایزه دوم بازیگری مرد از نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر برای نمایش «قرار»، حامد عالمی پور فعال بازیگری مرد و برنده جایزه سوم بازیگری مرد از نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر برای نمایش قرار، آزاده حیدرزاده فعال بازیگری زن و برنده جایزه دوم بازیگری زن از نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر برای نمایش قرار، محمد شاکری فعال کارگردانی و برنده جایزه کارگردانی اول از نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر برای نمایش قرار و استاد علیرضا فیروزه پیشکسوت فعال از دیگر هنرمندانی بودند که در این مراسم تجلیل شدند.

خیرمقدم گویی سیدمهدی کشمیری، مسؤول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی، اجرای بازی محلی توسط گروه ایستم، اجرای موسیقی مقامی از سوی عیسی بخشی، نشست تخصصی تئاتر و انقلاب، انقلاب و تئاتر، اجرای قطعه نمایشی واگویه‌های تئاتری و پخش کلیپ نمایش قرار از دیگر بخش‌های مراسم تجلیل از فعالان هنرهای نمایشی خراسان شمالی بود./9314/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات