۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۴۹۱۸۲۵

محاصره منزل شیخ عیسی قاسم ۳۰۰ روزه شد

مردم و علمای بحرین گذشت ۳۰۰ روز از محاصره منزل شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور از سوی آل خلیفه را «لکه ننگی» بر پیشانی این رژیم دانستند.
محاصره بیت شیخ عیسی قاسم

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای بحرین به مناسبت گذشت ۳۰۰ روز از محاصره منطقه «الدراز» محل سکونت شیخ عیسی قاسم رهبر انقلاب این کشور، بیانیه‌ای صادر کردند. در این بیانیه آمده است: «300 روز از محاصره  ظالمانه منطقه الدراز حریم شیخ عیسی قاسم رهبر انقلاب و ساکنین مقاوم و استوارش گذشت، محاصره‌ای که در طی آن مزدوران نظام انواع تجاوزات به قانون را مرتکب شدند و این لکه ننگی بر پیشانی این نظام و دلیلی بزرگ بر سستی، شکست و ضعف آن است.»

علمای بحرین در این اعلامیه همچنین تاکید کردند: «از جهت دیگر این محاصره جایگاه این انسان الهی را در قلب‌های عموم مردم، بزرگ و کوچک، نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که تلاش برای رسیدن و دستیابی به ایشان یا هرگونه تعرض به ایشان بدون عبور از روی جنازه‌های آنانی که جان خود را فدای خداوند متعال و اولیای برگزیده‌اش می‌کنند، امکان‌پذیر نخواهد بود.» علمای بحرین ضمن قدردانی از «صبوری، شجاعت و ایستادگی ملت بحرین» بر ادامه این راه تا تحقق خواسته‌های عادلانه ملت تأکید کردند.

از سوی دیگر «شیخ عبدالله الدقاق»، نماینده شیخ عیسی قاسم در ایران در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص قانون محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی آ‌ل‌خلیفه، با اشاره به اینکه «اصلاح این قانون به‌‌منظور حمله به شیخ عیسی قاسم است»، اظهار داشت: «انگیزه اصلی این قانون، اخراج شیخ عیسی قاسم از بحرین است اما زمانی که نظام آل خلیفه به منزل ایشان حمله کند، مردم بحرین حتماً قیام خواهند کرد. انگیزه‌ دوم اصلاح قانون محاکمه غیرنظامیان این است که انتخابات پارلمانی بحرین سال 2018 انجام می‌گیرد؛ لذا دولت بحرین به‌دنبال سرکوب مردم و خاموش کردن انقلاب این کشور است.»

نماینده شیخ عیسی قاسم در ایران با توجه به ناکامی آل خلیفه در مقابله با انقلاب بحرین تصریح کرد: «تاکنون 6 سال از آغاز انقلاب گذشته، اما حکومت بحرین نتوانسته انقلاب را خاموش کند. بر این اساس آل خلیفه به‌دنبال خاموش ساختن این انقلاب به ‌شکل نظامی است.»/۹۱۶/ ۱۰۲/ع

ارسال نظرات