۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۹۲۲۲۷

بیانیه آیت‌الله حائری در محکومیت کشتار شیعیان فوعه و کفریا

یک از مراجع تقلید، شهادت جمعی از مردم شهرهای شیعه نشین فوعه و کفریا را تسلیت گفت.
آیت الله حائری

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید کاظم حائری از مراجع تقلید عراق مقیم شهر مقدس قم، طی بیانیه ای کشته و زخمی شدن مردم شهرهای شیعه نشین فوعه و کفریا را تسلیت گفت.

متن کامل این بیانیه، به شرح ذیل است:

«كَيْفَ وَإِن يَظْهَرُوا عَلَيْكُمْ لاَ يَرْقُبُوا فِيكُمْ إِلاًّ وَلاَ ذِمَّةً يُرْضُونَكُم بِأَفْوَاهِهِمْ وَتَأْبَى قُلُوبُهُمْ وَأَكْثَرُهُمْ فَاسِقُون» (سوره توبه- آیه 8)

سلام بر شما یا رسول الله(ص) از طرف من در آستانه سالروز مبعث شریف تان و سلام بر شما پیامبر خدا(ص) از سوی دوست داران و محبان شما از اهالی مظلوم شهرهای فوعه و کفریا که به دست تروریست ها که بدترین خلق خدا هستند، شهید شدند.

تروریست ها با کشتن افراد بی گناه و ریختن خون های پاک در ماه های حرام حتی به سنت هایی که در دوران جاهلیت محترم بود، کافر شدند. آنها مراعات مومن، کودک و طفل شیرخواره را نمی کنند و به هیچ تعهدی در عراق، سوریه، یمن و دیگر کشورهای مسلمان پایبند نیستند.

یا رسول خدا (ص) شما در این واقعه صاحب عزا هستید. در این واقعه به حرمت های خدا تعدی و خون های پاکی ریخته شد. یا رسول الله (ص) ناراحتی من تا ازل ادامه دارد. این فقط به خاطر بدن های پاره شده و تعدی به حرمت ها نیست. بلکه به خاطر این است که آن افرادی که به ناحق ادعای خادمی مسجد شما را دارند، در تماس تلفنی با ترامپ رییس جمهور آمریکا این اقدامات را تایید کردند.

همچنین به خاطر آنکه کسی که منافقانه خودش را خادم حرمین شریفین می نامد و با دشمنان شما از یهودیان صهیونیست ضد مومنین و مسلمانان متحد شده است. برخی افراد تمام این چیزها را می بینند، اما حتی عواطف انسانی آنها به حرکت درنمی آورد تا این تعدی به حرمت ها را و کشتار بی گناهان در فوعه، کفریا و صنعا را محکوم کنند.

ای رسول خدا(ص) به شما از کسانی شکایت می کنم که دعوت به همزیستی با رهبران تروریست ها کردند و دست های خودشان را ذلیلانه برای آشتی و چشم پوشی از تمام جنایت های آنها به سوی شان دراز می کنند. این افراد فکرهای شومی برای امت شما و دوستداران تان دارند و طرحی به اسم «توافق سیاسی» را قانونگذاری می کنند، در حالی که وجود آنها در کشورمان بی فایده است و اقشار مختلف مردم حتی طائفه شان آنها را قبول ندارند. این در زمانی است که مومنین در چند قدمی رسیدن به پیروزی هستند.

ای رسول خدا(ص) اندوه هرگز از دلم رخت نبندد تا آنگاه كه خداوند همان سرايى را که شما در آن مقيم گشته‏ اید را برايم برگزيند.

ولا حول ولا قوّة إلاّ بالله العليّ العظيم.

19 رجب 1438

کاظم الحسینی حائری/847/ب102/ف

ارسال نظرات