۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۹۲۶۲۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

نهی از اسراف و تبذیر مسؤول و غیرمسؤول نمی‌شناسد

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند اسراف کاران را دوست ندارد، گفت: خداوند انسان‌ها را از تبذیر و اسراف نهی کرده و فرموده که تبذیر کنندگان برادران شیطان هستند و این امر مسؤول و غیرمسؤول نمی‌شناسد.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه رجب در حسینیه همدانی‌ها برگزار شد، گفت: یک فرهنگ کامل و جامع تربیتی از وجود مبارک امام موسی کاظم(ع) به یادگار مانده است، کسانی که محضر حضرت را درک کردند و فرمایشان ایشان را به قلم تحریر درآوردند بزرگ‌ترین خدمت را به جهان اسلام روا داشته‌اند.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) اولین شخصی بود که در امت کتاب نوشتند، اظهار داشت: تا زمان امام زمان(عج) حدود چهارصد کتاب به نگارش درآمد که من لایحضره الفقیه شیخ صدوق(ره)، اصول کافی شیخ کلینی، تهذیب و استبصار شیخ طوسی جمع بندی آن چهارصد کتاب هستند که به صورت منظم و دسته بندی شده در اختیار عالمان جهان تشیع قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اضافه کرد: خداوند در سوره یس می فرماید: ثبت می‌کنیم اعمال بندگانی را که پیش از خودشان برای عالم آخرت توشه نیکو فرستاده‌اند؛ این پیش فرستادن متوجه به عبادات و خدمت آنان به مردم است که به صورت ذات و توشه قبل از مرگشان برای عالم آخرت گسیل می‌دارند، اما برخی از همین افراد آثار نیکو نیز از خود در دنیا به جای می‌گذارند و تا زمانی که آن آثار در دنیا باقی است از آن خیر می‌برند. یکی از آن آثار نیکو، تالیف کتابی است که برای مسلمانان سودمند باشد.

استاد حوزه علمیه گفت: خداوند انسان‌ها را از تبذیر و اسراف نهی کرده و فرموده که تبذیر کنندگان برادران شیطان هستند و این امر مسؤول و غیر مسؤول نمی‌شناسد.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: عمل به آیات الهی انسان را از منحرف شدن باز می‌دارد، فرد مؤمن مدام در اضطراب است که مبادا گرفتار اسراف و تبذیر شود، رحم خداوند در قیامت هرگز شامل تبذیر کنندگان نمی‌شود.

وی گفت: انسان تا زمان مرگش فرا نرسیده باید درباره مال و اموالش فکری کند، امروز برخی از ثروتمندان تنها به فکر ذخیره کردن پول هستند در حالی که اگر از همان اندوخته‌ها برای اسلام آوردن انسانها بهره ببرند بسیاری از مردم جهان مسلمان می‌شوند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه برخی افراد جزء اسراف کنندگان هستند، اظهار داشت: برخی مبذر نیستند ولی اسراف کار هستند آنانی که به دنبال تهیه کردن فلان برند خارجی هستند اسراف‌کار به شمار می‌روند خداوند اسراف کنندگان را دوست ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: به هر میزان که مسلمانان از کتب اربعه که مجموعه کتاب حدیث شیعه است بهره ببرند خداوند به همان مقدار به نویسندگان آن اجر و مزد عطا می‌کند./۸۰۷/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات