۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۴۹۲۷۱۳
حجت الاسلام ماندگاری:

افرادی را انتخاب کنیم که دینداری و لیاقتشان بیش از همه باشد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: با انتخاب صحیح مدیران و مسؤولان نگذاریم حرف خدا روی زمین بماند و برای هوای نفس و شهرت کسی را انتخاب نکنیم.
ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه، امشب در مراسم رونمایی از کتاب ماشال در مسجد امام رضا(ع) گفت: از پذیرایی های مجلس شهدا، اتمام حجت با خط کش قرآن است.

وی با اشاره به آیه شریفه «إن تنصرواالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» افزود: اگر خدا و دین خدا را یاری کنیم خدا مانع سقوط ما می شود.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به آیه شریفه «وَ مَنْ يُطِعِ اللّه وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللّهعَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقِينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصّالِحِينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفِيقاً» خاطرنشان کرد: از میان این پنج گروه که خداوند را یاری کرده اند و خدا نیز قیمت آنها را بالابرده و خود خریدارشان شده است، تنها دو گروه معصوم هستند و این نشان می دهد ما هم می توانیم تا سطح معصومین(ع) رشد کنیم و بالابرویم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهدا شاید نه در تمام زندگی اما در یک یا چند زمان به درد خدا خورده اند و ما تا زمانی که با توبه پاک نشده ایم به درد خدا نخواهیم خورد ادامه داد: اگر به درد خدا نخوریم و او را یاری نکنیم، قیمت و ارزشمان تا پایین ترین درجات و حدی که شیطان، نفس و مردم جاهل خریدارمان شوند، سقوط خواهد کرد.

وی با اشاره به آیه شریفه 111 سوره توبه اظهار کرد: شهدا گفتند قیمت ما شهرت، شهوت، شکم و ثروت نیست از این رو فقط خود را به خدا فروختند و می توان گفت گرانفروش ترین ها در دنیا هستند.

حجت الاسلام ماندگاری اضافه کرد: این در حالی است که امروز برخی دختران و پسران خود را برای یک نگاه آلوده می آرایند و ارزش خود را تنزّل می دهند.

وی یادآور شد: شرط اینکه خدا ما را بخرد این است که خدا را یاری کنیم؛ خداوند فرموده نگذارید حرف من روی زمین بماند؛ قرآن کتاب هدایت است نه کتاب دکور بنابراین باید با آن انس و راهنمایی گرفت. شهدا با نثار خونشان نگذاشتند حرف خدا مبنی بر احیای قرآن روی زمین بماند.

استاد حوزه با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(ع) مبنی بر انس روزانه با قرآن کریم، انس با قرآن، احیای نماز و مسجد، یاری ولایت و نیکوکاری را از مصادیق یاری خدا برشمرد و گفت: افتخار جمهوری اسلامی این است که تعاونی اسلامی در دنیا به راه انداخته است؛ چنانکه در ابتدای انقلاب 98 درصد به این تعاونی اسلامی رأی دادند امروز هم با انتخاب صحیح مدیران و مسؤولان نگذاریم حرف خدا روی زمین بماند؛ برای هوای نفس و شهرت کسی را انتخاب نکنیم.

وی ادامه داد: کسانی را انتخاب کنید که دینشان، طهارتشان و لیاقتشان بیش از همه باشد؛ امروز خیلی ها می خواهند کشور را تسلیم دشمن یا حتی برخی خواستهای جاهلانه کنند اما کسی که لیاقت داشته باشد ما را تسلیم خدا می کند و تسلیم خداشدن برابر با اسلامی شدن حکومت است./۲۰۲/۹۳۰/ب۱

ارسال نظرات