۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۴۹۳۰۵۳
شیخ ماهر حمود:

کلیسا و معبد جزئی تفکیک ناپذیر از تاریخ شهرهای بزرگ اسلامی است

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت بر لزوم محافظت از کلیساها و حتی معابد در برابر اقدامات تروریستی تأکید کرد.
ماهر حمود، دبيرکل اتحاديه علماي حامي مقاومت اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در مراسم همبستگی با مسیحیان مصر که پس از انفجار تروریستی کلیساهای طنطا و اسکندریه، در کلیسای مسیحیان حرج ثابت برگزار شد، گفت: جهاد در اسلام برای حمایت از مساجد و دارالعبادت ها آمده و خداوند وظیفیه دفاع از این اماکن را برعهده مردم قرار داده است.

وی افزود: جغرافیای شهرهای بزرگ جهان اسلام نشان می دهد که کلیساها و حتی معبدهای یهودیان جزئی تفکیک ناپذیر از تاریخ این شهرها به شمار می آیند.

این عالم سنی تصریح کرد: اسلام از همه معابد حمایت و آزادی را برای آنها لحاظ کرده است و آنچه تکفیری ها در مصر و سایر کشورهای مرتکب می شوند به هیچ وجه به اسلام تعلق ندارد.

شیخ ماهر حمود ادامه داد: اسقف کاتولیک صیدا در قرن 18 میلادی جهت بازسازی یکی از مساجد بزرگ این شهر حضور یافت و مردم نیز استقبال گسترده ای از وی داشتند. این اقدام هوشمندانه نشان دهنده تکامل در بنای دارالعبادت ها حتی در شرایط سخت تاریخی است.

رییس اتحادیه علمای مقاومت با تأکید بر حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از تروریست ها گفت: همه امکانات و توانایی های امت اسلامی باید یکپارچه شده و در این راستا از گفت وگو و مذاکره استفاده کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با ملت مصر به ویژه مسیحیان ابراز همبستگی کرد و خاطرنشان ساخت: مسیحیان مصر جزئی از تاریخ این کشور به شمار آمده و همواره به دفاع از کشور می پردازند./980/ب902/د

 

ارسال نظرات