۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۴۹۳۰۶۵

برگزاری همایش «فرهنگ مشترک عراق و ایران» در کربلا

همایش «فرهنگ مشترک عراق و ایران» با همکاری مشترک آستان مقدس حسینی و وزارت خارجه ایران برگزار شد.
همایش «فرهنگ مشترک عراق و ایران» همایش «فرهنگ مشترک عراق و ایران»

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز تحقیقات و پژوهش آستان مقدس حسینی با همکاری وزارت خارجه ایران همایشی تحت عنوان «فرهنگ مشترک عراق و ایران - کربلا الگوست» را طی دو روز گذشته در صحن مطهر امام حسین (ع) با حضور شخصیت‎های دینی، سیاسی، فرهنگی و رسانه‎ای ایران و عراق برگزار کرد.

سید افضل الشامی معاون تولیت آستان مقدس حسینی طی سخنانی در این همایش گفت: مردم شهر کربلا به دلیل برکت حضور بارگاه مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) و تا زمانی که در مسیر اهل بیت (ع) قدم بردارند، هیچ گونه اختلافی ندارند و مشترکات فرهنگی بسیاری نیز خواهند داشت.

وی افزود: روابط ایران و عراق فقط به قرابت تمدنی مختصر نمی‎شود بلکه این دو کشور از روابط فرهنگی و نسبتی بسیاری برخوردار هستند.

معاون تولیت آستان مقدس حسینی تصریح کرد: امیدواریم چنین همایش‎هایی در مسیر خدمت به سید الشهدا (ع) و شهر مقدس کربلا باشد.

عقیل الطریحی استاندار کربلا نیز در این مراسم خاطرنشان کرد که کربلا در طول تاریخ شاهد تمدن و فرهنگ‎های متنوع بوده است بنابراین با بررسی جمعیتی این شهر در می یابید که مردم با فرهنگ‎های مختلف و بعضا درهم آمیخته در کنار یکدیگر زندگی می‎کنند.

عبدالامیر القریشی از مسؤولان مرکز تحقیقات و پژوهش کربلا بیان داشت: سلسه همایش‎های با چنین موضوعاتی هر ساله با هدف ارتباط با موسسات، مراکز و نهادهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و توجه به فرهنگ و تمدن برگزار می‎شود.

وی ادامه داد: بیش از 25 اندیشمند که 8 تن آن‎ها ایرانی بود به همراه جمعی از دانشجویان دانشگاه‎های عراق در این همایش شرکت کردند و موضوعات مختلفی نظیر اجتماعی، عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، حوزه‎های علمیه و علما را مورد بحث و گفت‎وگو قرار دادند./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات