۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۹۳۱۷۶

ملک سلمان و السیسی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند

پادشاه عربستان و رییس جمهور مصر ضمن دیدار با یکدیگر بر ضرورت مبارزه با تروریسم تاکید کردند.
السیسی

به گزارش خبرگزاری رسا، به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر که صبح امروز عازم عربستان شد، با ملک سلمان پادشاه این کشور دیدار و در مورد موضوعات مخلفت منطقه به بحث و گفتگو پرداخت.

سیسی و ملک سلمان در این دیدار با تاکید بر ضرورت رشد و توسعه و گسترش روابط میان دو کشور در عرصه‌های مختلف بر اهمیت بهره‌وری هرچه بیشتر از امکانات دو کشور برای برآورده ساختن مطالبات مردمی اشاره کردند.

همچنین در این دیدار دو طرف با اشاره به اهمیت تقویت همکاری و همبستگی عربی در راستای ایستادگی در برابر چالش‌های مهم عربی و پایان یافتن بحران منطقه‌ای خاطر نشان کردند که این اقدامات امنیت و ثبات را به کشورهای منطقه باز خواهد گرداند.

رییس جمهور مصر و پادشاه عربستان به مساله تروریسم و چالش‌های مقابله با آن اشاره و تصریح کردند که شرایط کنونی و واقعیت‌های منطقه، همکاری بیشتر و افزایش همدلی و همراهی تاثیرگذاران منطقه‌ای را برای ایجاد استراتژی کامل در مبارزه با پدیده تروریسم می‌طلبد.

السیسی و ملک سلمان بر اهمیت رویارویی با هرگونه اقدام دخالت‌جویانه در امور داخلی کشورهای عربی تاکید کرده و خواستار تشریک مساعی برای مقابله با رفتارهای تفرقه‌انگیز و اختلاف‌آمیز شدند.

گفتنی است عبدالفتاح السیسی صبح امروز در رأس یک هیأت بلندپایه به دعوت رسمی ملک سلمان وارد عربستان شد.

ملک سلمان پادشاه عربستان در حاشیه دیدار کشورهای عضو اتحادیه عرب در اردن با دعوت رسمی از عبدالفتاح السیسی خواست تا به عربستان سعودی سفر کند./981/ب902/ف

ارسال نظرات