۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۹۳۲۶۴
در روز جهانی لغو محاصره نوار غزه؛

جهانیان بر حمایت از فلسطینیان تاکید کردند

به مناسبت روز جهانی لغو محاصره غزه، مردم نقاط مختلف جهان با مردم فلسطین ابراز همدردی کرده و حمایت خود را از آنان اعلام کردند.
کودکان غزه ای

به گزارش خبرگزاری رسا، کمپین جهانی لغو محاصره نوار غزه امروز یکشنبه به مناسبت روز جهانی لغو محاصره نوار غزه دست به فعالیت هایی در تعدادی از کشورهای جهان زد.

این فعالیت ها با هدف درخواست شکستن سد محاصره باریکه غزه، گشودن گذرگاه های مرزی، کمک به مردم نوار غزه، وارد کردن دارو و مصالح ساختمانی به این منطقه و بهبود وضعیت ساکنان آن صورت می گیرد.

اندونزی

موسسه امداد رسانی السراء در اندونزی به منظور ابراز همبستگی با ساکنان باریکه غزه تجمعی را ترتیب داد.

شرکت کنندگان در این مراسم ضمن تاکید بر مخالفتشان با محاصره باریکه غزه و بازسازی ویرانه های این منطقه، سکوت محافل و نهادهای بین المللی در قبال رنج و محنت های مردم این منطقه را محکوم کردند.

تونس

ده ها دانشجوی شهر سبیبه تونس به منظور اعلام حمایت از مردم نوار غزه تحصن کرده و خواستار لغو محاصره این منطقه شدند.

کمپین جهانی لغو محاصره غزه شاخه تونس در شهر دوز با امضای طوماری بر لزوم شکستن سد محاصره این منطقه تاکید کرد.

ساکنان استان سلیانه تونس نیز در اعتراض به تداوم محاصره نوار غزه تظاهرات گسترده ای را به راه انداختند.

نیجریه

کمپین جهانی لغو محاصره غزه شاخه نیجریه با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی تمامی محافل بین المللی را به تلاش و اقدام فوری برای لغو محاصره نوار غزه و تشریح وضعیت رقت بار ساکنان این منطقه جنگ و بحران زده فرا خواند.

این کمپین یک تجمع را با حضور زنان نیجریه ای برگزار کرد، این اقدام با هدف حمایت از زنان فلسطینی ساکن باریکه غزه و حمایت از آنان در برابر اشغالگران صهیونیست صورت گرفت.

عراق

زنان منطقه ابوغریب در عراق نیز به منظور اعلام همبستگی با فلسطینیان ساکن باریکه غزه تجمع باشکوهی را برگزار کردند. شرکت کنندگان در این مراسم بر حمایت کامل خود از مردم نوار غزه تاکید ورزیدند.

لبنان

هیاتی از کمپین جهانی لغو محاصره غزه شاخه لبنان با تعدادی از رهبران احزاب و جنبش اسلامی این کشور دیدار کرد. این هیات با شیخ عزام ایوبی دبیر کل جماعت اسلامی دیدار کرد، ایوبی در این دیدار بر لزوم حمایت از مردم غزه به عنوان خط مقدم نبرد  امت با اشغالگران صهیونیست تاکید کرد.

الجزایر

اتحادیه سراسری دانشجویان الجزایر به نشانه همبستگی با مردم غزه برنامه های متنوعی را ترتیب داد، این اتحادیه در جریان این برنامه ها ضمن درخواست لغو محاصره غزه، بر لزوم حمایت از مردم باریکه غزه تاکید کرد.

مراکش

کمپین جهانی لغو محاصره نوار غزه شاخه مراکش با همکاری اتحادیه ملی دانشجویان این کشور همایش گسترده ای را به منظور بالابردن سطح آگاهی این دانشجویان در زمینه رنج و محنت ها و گرفتارهای مردم باریکه غزه و لزوم بازسازی ویرانه های این منطقه جنگ و بحران زده ترتیب داد.

ساحل عاج

در ساح عاج نیز کنفرانسی با حضور جوانان این کشور به منظور بررسی ابعاد محاصره نوار غزه، آثار مخرب آن بر زندگی مردم این منطقه و ساز و کارهای باریکه غزه برگزار شد.

در چندین کشور جهان نیز خطبای نماز جمعه با ایراد نطقی به تشریح محاصره غزه و پیامدها و بحران های ناشی از آن پرداختند و بر لزوم حمایت از مردم این منطقه جنگ زده و آرمان فلسطین تاکید کردند./۸۴۷/ب101/ف

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظرات