۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۹۳۴۸۷
مدیر مرکز تخصصی علامه امینی:

شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است

حجت الاسلام هم زبان با اشاره به اتمام احراز صلاحیت ثبت نام کنندگان در انتخابات، گفت: تمیکن از قانون و نظر شورای نگهبان لازم و ضروری است.
حجت الاسلام همزبان مدیر مرکز تخصصی علامه امینی (ره) تبریز

حجت الاسلام رحیم همزبان مدیر مرکز تخصصی علامه امینی (ره) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر روستا، اظهار داشت: حضور حداکثری در انتخابات تقویت کشور و نظام اسلامی و ره آورد آن امنیت و اقتدار برای میهن ایران است.

وی با با بیان اینکه طبق آموزه های دینی ، سیاست ما جدای از دیانت نیست، تصریح کرد: انتخابات یک حرکت سیاسی است، از این رو سیاستی که با دیانت ما عینیت دارد به عنوان یک وظیفه شرعی مطرح خواهد شد، بنابراین شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و انقلابی برای آحاد ملت است.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز انتخابات را نقطه تعیین تکلیف چند ساله کشور و آینده ملت دانست و افزود: بنابراین انتخابات یک حق الناس است و لازم است با احساس مسؤولیت بیشتری در انتخابات شرکت کرد، آراء مردم نیز حق الناس است و باید از آن صیانت کرد.

وی انتخابات واسطه شرکت مردم در تعیین تکلیف خود و کشورشان عنوان و تصریح کرد: از این رو حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی و یک امر عقلانی است، به حکم عقل انسان باید در تعیین سرنوشت خویش دخیل باشد و با شناخت و بصیرت اجازه انحراف در مسیر یک ملت را ندهد.

حجت الاسلام همزبان با اشاره به نقش رسانهملی، مطبوعات و خبرگزاری ها در میزان مشارکت مردم، گفت: رسانه ملی می تواند با ایجاد شناخت و شور انتخاباتی میزان مشارکت را افزایش دهد، با آگاهی و اطلاع مردم از کاندیداها این میزان مشارکت افزایش خواهد یافت.

وی با تأکید بر رعایت اخلاق در دوران تبلیغات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر روستا، اذعان داشت: لازم است همه بر مدار اخلاق باشیم، عدم رعایت اخلاق در شبکه های اجتماعی و شایعه پراکنی های انتخاباتی سبب تشتت در افکار عمومی خواهد شد.

مدیر مرکز تخصصی علامه امینی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتمام احراز صلاحیت ثبت نام کنندگان در انتخابات، گفت: تمیکن از قانون و نظر شورای نگهبان لازم و ضروری است، با توجه به سابقه این شورا در تأیید صلاحیت ها، می توان گفت میزان اشتباه در روند تأیید صلاحیت ها بسیار کم است.

وی خاطرنشان کرد: تضعیف شورای نگهبان برنامه دیرینه دشمن است، نباید در داخل نیز با دشمنان در تضعیف این نهاد انقلابی هم صدا شد، بنابراین اعتراضات نیز باید از روند قانونی خود پیگیری شوند./854/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات