۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۹۳۶۲۸
آیت الله نعیم آبادی در گفت و گو با رسا:

تشخیص اصلح کار ساده‌ای نیست/ شورای نگهبان وظیفه خود را به خوبی انجام داد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه تشخیص اصلح کار ساده ای نیست، گفت: گام اول در انتخابات ریاست جمهوری تعیین نامزدها بود که شورای نگهبان وظیفه خود را به خوبی انجام داد.
آیت الله نعیم آبادی

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اقدام شایسته شورای نگهبان در تایید صلاحیت افراد گفت: تشخیص اصلح کار ساده‌ای نیست اما خدای منان را شاکریم که شورای نگهبان توانست به خوبی این کار را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: من مجددا از این حرکت تشکر می‌ کنم که هم نیروهای چپ و هم نیروهای راست در این انتخابات کاندیدا دارند.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه هیچ کس حق بازیگری برای دشمن را در این کشور ندارد تصریح کرد: گام اول در انتخابات ریاست جمهوری تعیین نامزدها بود که شورای نگهبان وظیفه خود را به خوبی انجام داد.
 
آیت الله نعیم آبادی افزود: با وجود این که افراد زیادی نام‌نویسی کرده بودند و این شکل برای انتخابات ما زیبنده نیست اما شورای نگهبان وظیفه خودشان را به خوبی انجام دادند.

وی با اشاره به گام دوم در انتخابات به موضوع تبعیت پذیری از قانون به عنوان یک وظیفه عمومی برای آحاد جامعه، عنوان کرد: آنچه که اعضای شورای نگهبان تأیید کردند را ما نیز باید بپذیریم و هیچ کس در این کشور و مملکت حق بازیگری برای دشمنان را ندارد و قانون حرف اول را می‌زند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: ما نباید از حد و حدود قانون پا را فراتر بگذاریم و باید در همه حال گوش به فرمان رهبری باقی بمانیم و مصادیقی که ایشان درباره کاندیدای اصلح را مطرح می‌ کنند را به خوبی گوش داده و انتخابی درست و آگاهانه داشته باشیم تا تصمیم امروز ما بتواند آینده‌ای با شکوه‌تر برای کشورمان رقم زند.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه ملاک در تمام امور قانون است و رهبری هم بر این موضوع تاکید دارند، گفت: روند تایید صلاحیت ها مسیر خوبی داشته و افرادی شاخص از هر دوجناح رد صلاحیت شدند و در همان حال افرادی از هر دو جناح تایید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: اگر تعداد کاندیداها زیاد باشد تشخیص فرد اصلح مشکل خواهد بود و به همین دلیل وقتی فقها و حقوقدانان شورای نگهبان در این باره به جمع بندی می رسند کار تمام است و قدم اول به درستی برداشته شده است.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: تا زمان باقیمانده به برگزاری انتخابات، رهبری مواضع را تبیین خواهند کرد و به هیچکس توصیه ای برای رای دادن به فرد خاصی نخواهند داشت و رای خود را همچون همیشه پنهان نگاه خواهند داشت.

آیت الله نعیم آبادی بیان داشت: در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود عمل و کاندیداهایی را تایید صلاحیت کرده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: مردم باید با تحقیق فرد اصلح را انتخاب کنند و به تصمیم شورای نگهبان احترام بگذارند./۳۰۲/۸۵۱/ب۱

ارسال نظرات