۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۹۳۸۱۲

اعتماد، کلید پایداری زندگی زناشویی

یک جامعه شناس گفت: زوج ها باید در زندگی، به یکدیگر اعتماد داشته باشند تا بتوانند با توافق و تفاهم مسایل زندگی را حل کنند و این کلید یک زندگی پایدار است.
ازدواج

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، ابراهیم قرایی مقدم، جامعه شناس گفت: باید زوج ها  در مسایل زندگی، توافق و همفکری داشته باشند.

وی  افزود: اگر زوج ها با یکدگیر تضاد دارند، هرگز جلو فرزندان این تضاد را نمایان نکنند، چرا که فرزندان از رفتارها و برخوردهای پدر و مادرهایشان الگو می گیرند و در آینده دچار همین مشکلات به صورت پیچیده تر می شوند.

قرایی مقدم بیان کرد: زوج ها باید در زندگی، به یکدیگر اعتماد داشته باشند تا بتوانند با توافق و تفاهم مسایل زندگی را حل کنند و این کلید یک زندگی پایدار است.

وی افزود: زن و شوهر باید با یکدیگر سازش کنند تا بتوانند بر مشکلات فائق بیایند ، این موضوع موجب می شود تا زوج ها زندگی پایداری داشته باشند.

این جامعه شناس با بیان اینکه زن و شوهر با یکدیگر حریم خصوصی ندارند گفت: نباید زوج های مسئله ای را از یکدیگر مخفی کنند، اگر این شائبه در ذهن زن یا مرد پیش آید که طرف مقابل چیزی را مخفی می کند، اعتماد از بین می رود و مشکلات جدی تری به وجود می آید.

قرایی مقدم تاکید کرد: مخفی کاری کردن، از دیدگاه زوج ها به خصوص مردان، بدترین و خطرناک ترین است.

وی تصریح کرد:  متاسفانه به دلایل تنوع طلبی که در جامعه میان افراد به وجود آمده است، زن و مرد به  دنبال بهانه گیری هستند و به گونه ای که زندگی به صورت شک برانگیز شده است لذا زوج ها باید به گونه ای رفتار کنند که شک و اعتماد در زندگی به وجود نیاید./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات