۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۹۳۸۲۰
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان:

مردم با انتخاب درست جلوی سکولار شدن قوه مجریه را بگیرند

آیت‌الله کعبی گفت: باید تلاش کنیم که دستگاه اجرایی در مسیر تحقق سیاست های رهبری عمل کند و مردم با انتخاب درست جلوی سکولار شدن قوه مجریه را بگیرند.
آیت الله عباس کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی، امروز در همایش «نقش قوه مجریه در تحقق دولت اسلامی» که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت:  نظام جمهوری اسلامی از لحاظ مدیریت اجرایی رنج می برد؛ از همین جهت در مدیریت کلان کشور باید تغییرات کلانی صورت گیرد؛ بعضی اشکال می کنند که حجت الاسلام والمسلمین رییسی در قوه قضاییه بوده و قوه اجرایی نداشته است؛ بنده عرض می کنم که ایشان به عنوان رجل سیاسی و با توجه به سوابق سطح عالی که در قوه قضاییه داشته، عضو همه شوراهای عالی کشور بوده و 10 سال رییس کل سازمان بازرسی کشور بوده و عضو خبرگان رهبری است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تأکید کرد: رجال مذهبی سیاسی یعنی این که فرد، اسلام شناس باشد و شخصیت مبرز سیاسی بوده و از لحاظ مذهبی او را اهل فضل بشناسند؛ ما نمی گوییم معمم و روحانی باشد اما شناختی از اسلام داشته باشد؛ مدیر و مدبر در حل اداره کلان نظام باشد و لازم نیست برای نظام تئوری پردازی کند چرا که ایدئولوگ نظام، رهبر معظم انقلاب است.

وی پرتو عدالت قضایی را در پرتو عدالت اجرایی دانست و تأکید کرد: 15 میلیون پرونده قضایی زمانی کم می شوند که قوه مجریه قوی باشد؛ قوه مجریه را نباید دست کم بگیریم و در ساخت قوه مجریه به یک مدیریت میدانی جهادی و کلان نیاز داریم که از ظرفیت های کشور بتوانیم استفاده کنیم.

آیت الله کعبی ادامه داد: قوه مجریه باید دغدغه اجرای احکام اسلام را داشته باشد و فرصت بزرگ تحقق دولت اسلامی، شکل گرفتن دولت اسلامی است و انتخاب مردم نقش بسیار کلیدی در این زمینه دارد.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: نظارت های مجلس ضمانت اجرای واقعی و عملیاتی ندارد و همه سازوکارهای مدیریتی دست قوه مجریه است؛ جایی که فساد شکل می گیرد در دستگاه اجرایی است و بهترین کسی که می تواند با آن برخورد کند، قوه مجریه است.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم که دیگر با حقوق های نجومی و اختلاس و پرداخت های کلان رو به رو نباشیم، باید دستگاه های نظارتی بر قوه مجریه را تقویت کنیم؛ در واقع یک انقلاب اداری در قوه مجریه نیاز داریم و در دستگاه های نظارتی قوه مجریه باید تحولاتی شکل بگیرد.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها اهداف و سیاست ها و ارزش های انقلاب اسلامی را تذکر داده و مطالبه کرده اند؛ مطالبه رهبری و ملت یکی است و این مطالبات باید محقق شود؛ ایشان هشدار دادند که اگر این مطالبات محقق نشود، ممکن است که این نظام از مسیر اصلی خود خارج شود و این خروج را به استحاله انقلاب تعبیر کردند.

وی اظهار داشت: دشمن بعد از این که حس کرد که رهبر معظم انقلاب در مقابل تمام مخاطرات ایستاده است، به دنبال سکولار کردن قوه مجریه رفت؛ ما باید تلاش کنیم که دستگاه اجرایی در مسیر تحقق سیاست های رهبری عمل کند و مردم با انتخاب درست باید جلوی سکولار شدن قوه مجریه را بگیرند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: ضمن این که خلاءهایی وجود دارد، می شود دولت را به اجرای قانون ملزم کرد؛ متأسفانه چون سازوکارهای نظارتی و مدیریتی در دست قوه مجریه است، نمی توان عملا کاری انجام داد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در همه نظام های حقوقی چه نظام ریاستی، پارلمانی و نیمه پارلمانی، قوه مجریه برترین قوه است که به قدرت جهت دهی می کند و در تحقق اهداف و سیاست های آن نظام سیاسی نقش درجه اول دارد.

وی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه تحقق اهدافی شکل گرفت؛ برخی اهداف نظام از جمله تحقق نظم، امنیت، آرامش و رفاه، آبادانی و عمران، عدالت و رفاه مثل اهداف نظام های دیگر است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اما بعضی اهداف خاص نظام جمهوری اسلامی ایران است که شامل هدایت، قرب الهی، رسیدن به جامعه نمونه اسلامی، تحقق باورها و ارزش های اسلامی و تخلق به اخلاق الهی می شود.

وی ادامه داد: تحقق این اهداف در گرو یک دولت اسلامی متناسب است که یک قوه مجریه قوی در رأس آن وجود داشته باشد؛ برای تشکیل یک دولت اسلامی متناسب باید عناصری مدنظر قرار گیرد و بر اساس آن ها اقدام شود./840/ ۲۰۲/ص

گفتنی است، برای مشاهده گزارش کامل این سخنرانی اینجا کلیک کنید.

ارسال نظرات