۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۹۳۹۱۶

سی و چهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با برتری ایران به پایان رسید

سی و چهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با برتری ایران در بخش‌های مختلف قرائت و حفظ به کار خود پایان داد.
مسابقات قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه سی و چهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم امروز بدون حضور حتی یک تن از سران سه قوه و با حضور آیت‌الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام  والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، سردار نقدی و جمعی از مسوولان قرآنی در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سعید پرویزی نفر اول رشته قرائت در این دوره از مسابقات به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

در ادامه مراسم اسامی برگزیدگان در بخش بزرگسالان، دانش‌آموزی، بانوان و روشندلان اعلام شد.

بنابراین گزارش برگزیدگان رشته قرائت در بخش بزرگسالان این مسابقات به ترتیب سعید پرویزی از ایران، فلاح زلیف عطیه از عراق، رحمت‌الله بیات از سوئد، محمدفاضل عظیمی از افغانستان، احسان زمری از اندونزی اول تا پنجم شدند.

همچنین در رشته حفظ کل قرآن کریم بزرگسالان نیز به ترتیب موسی معتمدی از ایران، یاسرالاحمد از سوریه و عبدالله محمد آدم از سودان، احمد از کنیا، محمدحسن هارون از نیجریه رتبه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

در بخش دانش‌آموزی برگزیدگان پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در رشته حفظ دختران آتنا علی‌نقی از ایران، حسینه ثالث از نیجریه، سندوس سعید محمد صیداوی از اردن نفرات اول تا سوم شدند.

همچنین در رشته قرائت بخش دانش‌آموزی داختران، به ترتیب مقام اول تا سوم به خانم‌ها معصومه حمیدی از ایران، زلیخا زلیخا از اندونزی، فاطمه حسین یونس از لبنان اختصاص یافت.

در رشته حفظ کل قرآن کریم بخش دانش‌آموزی پسران، علیرضا دانش از افغانستان، عدین شهرزاد رحمان از آمریکا و البشیر ابوبکر از نیجر به ترتیب نفرات اول تا سوم شدند.

همچنین در رشته قرائت بخش دانش‌آموزی پسران، سیدمحمد حسینی‌پور از ایران به عنوان نفر اول، محمد معروف حسین از کانادا به عنوان نفر دوم، و حسین غانم از لبنان به عنوان نفر سوم شناخته شدند.

بنابراین گزارش برگزیدگان مسابقات بین‌المللی در بخش حفظ قرآن کریم بانوان زینب محمدنژاد از ایران به عنوان نفر اول، سیلویا نارودت المنوره از اندونزی نفر دوم و زینب عدنان محمدحسن از عراق به عنوان نفر سوم تقدیر و تجلیل شدند.

همچنین در بخش دیگری از مراسم، برگزیدگان روشندل رشته قرائت با نام‌های محمد بهرامی از ایران، احمد علی ساریکا از ترکیه، محمد عبدالشهید باقر از عراق رتبه‌های اول تا سوم معرفی شدند.

در رشته حفظ روشندلان نیز محمدارشاد مربعی از الجزایر، عبدالله محمدنژاد از ایران و محمد حسین شلال از عراق رتبه‌های اول تا سوم معرفی شدند.

همچنین در این مراسم با حضور جمعی از مسؤولان وزارت آموزش و پرورش و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی به ثبت رسید، که قرار است با تشکیل دبیرخانه دائمی این مسابقات به صورت دوسالانه برگزار شود.

در بخش دیگری از این مراسم از خانواده‌های شهید عبدالله الکبیر از کشور یمن، عباس موسوی از کشور لبنان و حسین همدانی از کشور ایران تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

برگزاری نمایشی از ظلم‌ دنیای استکبار و اتحاد مسلمانان جهان از سوی هنرمندان بخش پایانی این مراسم بود./807/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات