۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۹۳۹۳۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

بنای حقوق تطبیقی از سوی غربی‌ها دروغی بیش نیست

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: اینکه غربی ها ادعا دارند حقوق تطبیقی را آنها اختراع کردند دروغی بیش نیست، شیخ طوسی از علمای بزرگ شیعه بنیانگذار حقوق تطبیقی است.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه شامگاه چهارشنبه 6 اردیبهشت در مراسم دهه سوم رجب که در حسینیه سیدالشهدا(ع) برگزار شد، گفت: رسول خدا(ص) از جانب خداوند مسؤول شده بودند که بشریت از ضلالت و گمراهی نجات دهند.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) 23 سال برای این مسوولیت همه وجود خود را بدون توقعی از مردم هزینه کردند در حالی که همواره لباسی معمولی بر تن داشته و اغلب گرسنه می‌ماندند و حتی هنگام مرگ که کفن نداشتند به امیرمؤمنان علی(ع) فرمودند که مرا با این عبا و پیراهنم کفن کنید.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) هیچ دلبستگی به امور مادی نداشتند، ایشان آمده بودند که مردم را از شهوت پرستی، علم پرستی، ثروت پرستی و صدها نوع دیگر بت‌ها نجات دهند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شیخ طوسی از بزرگترین فقها و علمای شیعه در حوزه علمیه بود، بیان کرد: حوزه‌های علمیه تحت تأثیر دانش او بودند، ایشان 5 مذهب را متخصص بوده و درس می‌دادند و بنیانگذار حقوق تطبیقی هستند، اینکه غربی ها ادعا دارند حقوق تطبیقی را آنها اختراع کردند دروغی بیش نیست.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها کمپانی دروغ گویی هستند، اظهار داشت: برای اینکه این ادعا برای شما ثابت شود کتاب «خورشید اسلام» نوشته یک اروپایی است که درباره بنیان های دانش است را مطالعه کنید که در آن بیان شده که قانون جاذبه به نیوتن، قانون نور به فرما یا سایر قوانین به فلان اروپایی و ... تعلق ندارد بلکه این‌ها برای مسلمانان بوده است و این ادعا که اروپایی ها آن را پایه گذاری کردند دروغ است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاریان افزود: در این کتاب بیان شده که مسلمانان بسیار جلوتر از گالیله گفته بودند که کره زمین ساکن نیست و به دور خورشید می‌چرخد، ریشه این مطلب هم در قرآن است، پایه علومی نظیر شیمی، ریاضی، فیزیک، طب و ... در دانشمندان اروپایی نبوده است بلکه در اسلام بوده که تمام این تمدن علمی نیز از وجود بابرکت پیامبر اسلام(ص) نشأت گرفته است.

این مفسر قرآن کریم بیان داشت: تحولات اجتماعی اروپای امروز تحت تأثیر تفکرات سه آدم آلوده دورکان، فروید و داروین است که جهان را به لحاظ اعتقاد و اخلاق به لجن کشیدند.

وی با بیان اینکه شیعه و علمای بزرگی نظیر شیخ طوسی برای حفظ اسلام زحمات و مصائب زیادی را تحمل کرده اند، گفت: زمانی شیخ طوسی از سوی علمای اهل سنت مورد حسادت قرار گرفته و کتابخانه عظیم او را آتش زدند، او با دست خالی وارد نجف شده و در نهایت سختی و رنج حوزه علمیه نجف را رونق می‌دهد و فیلسوف، دانشمندان و خطبای زیادی را در آن تربیت می‌کند که هر کدام برکاتی زیادی برای جهان اسلام داشتند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: امروز ما باید قدر اسلام و اهل‌بیت(ع) را بدانیم و اجازه ندهیم امثال رضاخان‌ها بر ریشه اسلام صدمه بزنند، اگر ما این سرمایه‌های بزرگ بشری را از دست بدهیم چیزی بهتر از آن برای جایگیزینی نداریم./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات