۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۹۴۰۰۴
آیت الله مظاهری:

پیشرفت های علمی، ابرقدرت ها را از گمراهی نجات نداده است

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: کشورهایی که پیرو آیین مسیحیت هستند، با وجود پیشرفت های علمی که داشته اند به خدای سه گانه اعتقاد دارند و این به معنای گمراهی بزرگ است.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: انسان هوا پرست سر دو راهی حق و باطل، باطل را برمی گزیند.

وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه نود و دوم که می فرماید «وَلَقَدْ جَاءَکُمْ مُوسَى بِالْبَیِّنَاتِ ثُمَّ اتَّخَذْتُمُ الْعِجْلَ مِنْ بَعْدِهِ وَأَنْتُمْ ظَالِمُونَ» را تلاوت کرد و افزود: مخاطب خاص این آیه همچون آیات قبلی قوم بنی اسرائیل است و این آیه نیز درس های اخلاقی خوبی به انسان می دهد.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: موضوع این آیه پیرامون صفات رذیله اخلاقی است، صفات رذیله ای که سبب می شود انسان با وجود درک حق، از پذیرش آن اعراض کند؛ به این مسأله پُر اهمیت در آیه بیست و سوم سوره جاثیه که می فرماید «أَفَرَأَیْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ  وَأَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَى عِلْمٍ وَخَتَمَ عَلَى سَمْعِهِ وَقَلْبِهِ وَجَعَلَ عَلَى بَصَرِهِ غِشَاوَةً فَمَنْ یَهْدِیهِ مِنْ بَعْدِ اللَّهِ أَفَلا تَذَکَّرُونَ» اشاره شده است.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که قرآن کتاب تاریخی نیست، اذعان کرد: داستان های تاریخی قرآن نیز درس های اخلاقی فراوان زیادی به انسان می دهد که این دروس اخلاقی بسیار زیبا باید مورد استفاده قرار بگیرد و سبب خودسازی انسان شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که صفات رذیله عامل اصلی بدبخت شدن انسان است، اظهار کرد: همه صفات رذیله انسان را از رسیدن به سعادت بازمی دارد ولی صفاتی همچون ریاست طلبی، تکبر و خودپسندی، در گمراه کردن انسان ها نقش اساسی دارد.

وی ادامه داد: انسان آلوده به صفات رذیله در شرایط عادی خطر صفات رذیله را به طور جدی احساس نمی کند ولی زمانی که بر سر دو راهی انتخاب حق و باطل قرار بگیرد، باطل را انتخاب کرده و خودش را بدبخت می کند.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: قوم بنی اسرائیل معجزات زیادی از حضرت موسی(ع) دیدند ولی به خاطر صفات رذیله ای که داشتند بارها و بارها از میان حق و باطل، باطل را انتخاب کردند؛ ماجرای اژدها شدن عصای حضرت موسی(ع) و رد شدن قوم بنی اسرائیل از دریایی که سبب غرق شدن فرعون و فرعونیان شد، از سوی قوم بنی اسرائیل مشاهده شد ولی زمانی که به همراه حضرت موسی(ع) به روستایی رسیدند که اهالی اش بت می پرستیدند، به حضرت موسی(ع) گفتند، ما نیز می خواهیم بت بپرستیم.

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: زمانی که حضرت موسی(ع) به همراه خواص قوم بنی اسرائیل برای دریافت تورات به کوه طور رفتند و بازگشتند، مشاهده کردند که عوام قوم بنی اسرائیل با پیروی از فردی به نام سامری، گوساله پرست شده اند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که هوا پرستی ریشه بسیاری از آفات است، اذعان کرد: انسان هوا پرست ممکن است بتواند از لحاظ دنیوی پیشرفت کند ولی به سبب وجود رذائل اخلاقی در وجودش هرگز نمی تواند به هدف خلقتش برسد؛ در حال حاضر کشورهایی که پیرو آیین مسیحیت هستند، با وجود پیشرفت های علمی زیادی که داشته اند و توانسته اند، اتم را بشکافند، به خدای سه گانه اعتقاد دارند و این به معنای گمراهی بزرگ است.

وی گفت: هوا پرست بودن پیروان آیین مسیحیت و یهودیت، ریشه در خرافی بودن کتب آسمانی آن ها دارد؛ کتاب تورات و انجیل سر تا پا خرافه است، بنده خودم به کلیسا رفته ام و در جلسات یهودیان حضور داشته ام ولی چیزی به جز خرافه نشنیدم.

حضرت آیت الله مظاهری در پایان با بیان این که گفته های رهبران مسیحیان و یهودیان چیزی به جز خرافه نیست، اظهار کرد: هوا پرستی و خرافه گرایی سبب گمراهی نوعِ انسان می شود، قوم بنی اسرائیل خرافه گرا و هوا پرست بودند و گمراه شدند و در حال حاضر بروز جنایت های امروز صهیونیست جهانی، به سبب وجود خرافه گرایی و هواپرستی رؤسای آن ها است./201/867/ب1

ارسال نظرات