۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۴۹۴۰۶۲
امام جمعه همدان:

تمام ابعاد وجودی انسان به کار وابسته است

امام جمعه همدان گفت: انسان تمام وجودش به کار وابسته است اما برخی کارها مقدس و برخی دیگر نا مقدس و حرام هستند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان در دیدار جامعه کار و کارگری استان همدان که ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار در جامعه گفت: مساله کار و کارگر در کشور بسیار قابل توجه است.

وی در ادامه با بیان این که کار نوعی تجربه برای انسان است، گفت: از دیدگاه دین کامل و حق خداوند هم از نظر تجاربی که در دنیا با آن دست و پنجه نرم می کنیم؛ کار امری مقدس است.

امام جمعه همدان افزود:‌ امام می فرمود که نخستین کارگر خداوند است و خداوند برای خلقت زمین کار کرده و عالم حاصل خلقت خداوند و همه چیز قائم به ذات خداوند است.

وی ادامه داد: انسان برای کار آفریده شده است و تا جایی که ماشین وجود هر انسان اگر کار نکند به هزار رقم گرفتاری ها دچار می شود و مانند آن است که انسان ماشین کارنکرده را در پارکینگ نگه دارد و این موجب استهلاک خودرو می شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: انسان باید با عبادت به دنبال نگهداری ماشین وجودی خود باشد و امروز در غرب درباره آثار نماز برای انسان تحقیقات مفصلی انجام شده است یعنی نماز کار اجباری برای احیای انسان است.

وی افزود: کار به انسان نشاط می دهد و انسان هایی که اهل کار نیستند چه بخواهند و چه نخواهند نشاط ندارند اما یک کار خوب و زیبا سبب احساس روح و جسم انسان می شود.

امام جمعه همدان ابراز داشت: انسان تمام وجودش به کار وابسته است اما برخی کارها مقدس هستند و برخی دیگر نا مقدس و حرام هستند.

وی در پایان گفت: کسانی که در زمینه قاچاق کالا حرکنت می کنند به جنگ انقلاب و دین خدا می آیند و رویه کشورهای قدرتمند اقتصادی به این منوال نیست./202/979/ب1

ارسال نظرات