۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۹۴۱۱۱

استقبال از سفیر جدید ایران در عراق

عشایر و رهبران سیاسی و جهادی عراق به طور گسترده ای از حضور سفیر جدید ایران در این کشور استقبال کردند.
استقبال از ایرج مسجدی سفیر جدید ایران در عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، صدها تن از سران عشایر و روحانیون شیعه و اهل سنت از استان های مختلف عراق و رهبران سیاسی، فرهنگی و دانشگاهی در این کشور در دور نخست خوشامدگویی به سفیر جمهوری اسلامی ایران ، پیش از ظهر امروز پنجشنبه با حضور در سفارت ایران در بغداد به 'ایرج مسجدی' سفیر جدید کشورمان در عراق تبریک گفتند.

میهمانان عراقی به صورت دسته دسته به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد آمده و به سفیر جدید ایران به خاطر تصدی این سمت تبریک و تهنیت گفته و ابراز امیدواری کردند که مناسبات دو کشور بیش از پیش گسترش یافته و تعمیق شود.

روحانیون دارالافتاء اهل سنت به رهبری شیخ 'عامر البیاتی' سخنگوی دار الافتاء، هیاتی از جماعت علمای اهل سنت، هیاتی از اوقاف اهل سنت، اساتید حوزه های علمیه عراق، از جمله هیاتی های حاضر دینی در مراسم امروز بودند.

سران عشایر استان میسان، تعدادی از سران عشایر کرد فیلی از استان واسط، سران عشایر اهل سنت از عشیره 'جنابات' از استان بابل، یک گروه از شیوخ عشایر الانبار ،تعدادی از سران عشایر اهل سنت و شیعه از محلات مختلف بغداد امروز به سفارت کشورمان آمدند و به ایرج مسجدی تبریک گفتند.

فراکسیون ترکمنان عراق و فراکسیون سازمان بدر در پارلمان عراق به علاوه تعدادی از نمایندگان از فراکسیون های مختلف در پارلمان این کشور نیز در مراسم امروز حضور یافتند.

چهره های سیاسی و تعدادی از مسؤولان برجسته عراقی امثال 'عطوان العطوانی' استاندار بغداد، 'بیان جبر صولاغ' وزیر حمل و نقل سابق، 'خضیر الخزاعی' معاون سابق ریاست جمهوری، 'حسین الشهرستانی' وزیر نفت سابق و تعدادی دیگر از مسؤولان و شخصیت های سیاسی نیز حضور داشتند.

فرماندهی عملیات امنیت بغداد نیز که به دلیل مشغله کاری نتوانسته بود در مراسم امروز حضور یابد، به دست نماینده خود یک دسته گل را به سفارت ایران در بغداد ارسال کرد.

میهمانان عراقی امروز دهها دسته گل و هدایای یادبود به مناسبت انتخاب سفیر جدید ایران در عراق تقدیم وی کردند و در عین حال در سخنانی از 'حسن دانایی فر' سفیر سابق کشورمان نیز یاد کردند.

بسیاری از میهمانان عراقی در سفارت ایران در بغداد، پیرامون روابط عمیق بین دو ملت ایران و عراق سخن گفتند که از جمله بیان جبر صولاغ وزیر سابق حمل و نقل، گفت که ایرج مسجدی سفیر جدید ایران از دهه های هشتاد قرن گذشته تا به امروز در کنار مردم عراق بوده است.

'عامر حمید العزاوی' شیخ برجسته منطقه سنی نشین اعظمیه بغداد نیز در اظهاراتی گفت که برغم تلاش ها برای مخدوش کردن مناسبات بین دو ملت مسلمان ایران و عراق، اما حضور سفیر جدید ایران و استقبال گسترده ای که عراقی ها از وی نشان داده اند، ثابت می کند که روابط بین دو کشور عمیق تر از همه چالش ها است.

آیت الله 'سید مجتبی حسینی' نماینده ولی فقیه در عراق نیز در سخنانی با اشاره به توانمندی های ذاتی سفیر جدید، ابراز امیدواری کرد که سفیر جدید بتواند بیش از پیش به توسعه و تعمیق روابط بین دو ملت مسلمان کمک کند.

ایرج مسجدی نیز پیش از ظهر امروز در چند مورد با توجه با ورود و خروج دسته های مختلفی عراقی به سفارت در سخنانی از ابراز علاقه و استقبال گسترده عراقی ها تقدیر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که بتواند پاسخ این محبت ها را با تعمیق هرچه بیشتر روابط بین دو کشور بدهد و گفت که در طول دوره ای که در عراق به عنوان سفیر فعالیت می کند، با کمک رهبران عراق تلاش خواهد کرد که در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی روابط دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

سفیر کشورمان تاکید کرد که امیدوارم با نابودی تروریسم تکفیری، فضای جدیدی در روابط بین دو کشور باز شود و با کمک همدیگر بتوانیم به دو ملت خدمت کنیم.
برنامه پذیرایی از میهمانان عراقی، بعد از ظهر امروز پنجشنبه نیز ادامه می یابد و انتظار می رود که رهبران سیاسی و نظامی و دیگر مسوولان عراقی و نهادهای مردمی و دینی در این مراسم حضور یابند./۸۴۷/
ب۱۰۱/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات