۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۹۴۱۳۳
آیت الله خاتمی:

مردم مراقب شیطنت های انتخاباتی دشمنان باشند/ ادعای برداشته شدن سایه جنگ به وسیله برجام دروغ است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نقشه دشمن در انتخابات، گفت: مردم مراقب شیطنت های دشمنان باشند زیرا آنان به دنبال دخالت مستقیم در انتخابات هستند.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم بزرگداشت شهدای مسجد اعظم شاه آبادی که شامگاه جمعه در مسجد شاه آبادی برگزار شد ضمن گرامیداشت سالروز شهادت ایت الله مهدی شاه آبادی با اشاره به مساله انتخابات، گفت: تقویت جمهوری اسلامی به حضور مردم در عرصه های مهم از جمله انتخابات است.
وی افزود: دو مساله برای کشور بسیار مهم است، یکی اصل موضوع حضور است که با توجه به وضعیتی که شکل گرفته پرشور خواهد بود، امیدواریم بیش از 70 درصد مردم پای صندوق رای بیایند، اولویت دوم، انتخاب اصلح است.

آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: از خدا می خواهیم این تنور گرم باشد اما باید مراقب بود حاصل این تنور نان برشته باشد، شورای نگهبان کف صلاحیت ها را تایید می کند و سَقف صلاحیت ها با مردم است که باید با چشم باز انتخاب انجام شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه، تاکید کرد: خط تبلیغی رسانه های استکباری این روزها و در آینده را باید بررسی کرده و بصیرت افزایی کنیم. آنان تبلیغ می کنند که شخص خاصی کاندیدای مقام معظم رهبری و کاندیدای نظام است، این موضوع را با هزار روش می گویند، مدعی هستند اگر این آقا رای آورد انتخابات مهندسی شده است و اگر رای نیاورد می گویند مردم معترض هستند، هدف آنان این است.

وی ادامه داد: بنده به عنوان شخصی که با رهبری صحبت کردم می گویم ایشان به هیچ کدام از کاندیداها نظر ندارند. این مقدار دقتی که رهبری دارند را مدنظر داشته و دروغ پردازی رسانه های بیگانه را مدنظر داشته باشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: دومین خط تبلیغی دخالت صریح در انتخابات که پدیده ای نوظهور است، در گذشته حرف می زدند اما وارد مصداق نمی شدند، اما یک ماه است که وارد مصادیق شده که اگر به فلانی رای بدهید سایه جنگ از سر شما برداشته می شود اما اگر به فلانی رای بدهید اماده سایه جنگ باشید. این اقدام آنان برای افرادی که دغدغه دین ندارند مهم است.

وی در ادامه، تاکید کرد: باید توجه شود برجام سایه جنگ را از سر مردم ایران برنداشته بلکه مقاومت مردم ایران بوده که سایه جنگ را برداشته است.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه برخی تحلیل ها می گوید برجام ما را به جنگ نزدیک کرده است، خاطرنشان کرد: ما یک قرارداد امضا کرده ایم ولی باید توجه شود در عالم بی دینی دشمن مرزی وجود ندارد، این دیوانه سر کار آمده می گوید درست است در ظاهر ایران پایبند بوده اما به روح برجام پایبند نیست و کم کم کلمه روح را برمی دارد و می گوید به برجام پایبند نیست.
وی ادامه داد: آقایان باید مسائل را به درستی تحلیل کنند، بنده در موضوع برجام پیرو ولایت بوده ام، اما این حرفت نادرست است که برجام سایه جنگ از سر ما برداشته است، عجیب است خود این افراد نیز این مساله را بیان می کنند.


سیاست کلان کشور فقط به دست رهبری رقم زده می شود
آیت الله خاتمی در ادامه، گفت: دشمن می گوید اگر فلانی بیاید دروازه ایران به دنیا باز می شود و غیر او بیاید دروازه ها دوباره بسته می شود که صحیح نیست، سیاست خارجی کلان جمهوری اسلامی را فقط رهبر معظم انقلاب اسلامی رقم می زنند.

وی ادامه داد: این دولت ها نیستند که سیاست خارجی ما را رقم می زنند، امام(ره) فرمود دروازه کشور به روی دنیا باز است و البته یک کشور وجود دارد که دروازه ایران اسلامی به روی آن بسته است  و آن رژیم صهیونیستی است و کشور دیگر که هنوز آدم نشده و آن آمریکا است، این کشور هنوز شیطنت می‌کند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم ارزشی باید در در انتخابات مراقب ادبیات نادرست باشند، گفت: مردم بدانند این ادبیات که اگر فلانی بیاد انقلاب به عرش می رود و اگر فلانی بیاد انقلاب زیر فرش می رود نادرست است، ما یک نظام مردم سالار دینی داریم که راه خویش را پیدا کرده است، این جابجایی ها توان آسیب رساندن به انقلاب اسلامی را ندارد. به یاری خدا انقلاب راه خویش را ادامه خواهد داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه دو دسته مبارز وجود دارد، گفت: مبارزانی که با آشکار شدن علائم پیروزی انقلاب پیوستند و دیگری سابقون انقلاب بودند، آنانی که غربت شکنجه ها را کشیدند سابقون هستند، قرآن می گوید حساب این دو دسته متفاوت است، شهید شاه آبادی از سال 1343 که شاه سرمست از پیروزی بود و به خیال خویش نهضت پانزده خرداد را از بین برده بود وارد میدان مبارزه شد و چهار بار به زندان افتاد.
وی افزود: در دورانی که طاغوت با شکنجه های قرون وسطایی قهرمانان ما را شکنجه می داد، وی با شروع جنگ تحمیلی گل هایی را پروراند که به فوز شهادت نائل شدند.


آیت الله خاتمی در ادامه تصریح کرد: انسان با فرهنگ خویش زندگی می کند، تشکیل دهنده زندگی انسان ها فرهنگ آنان است، قرآن می فرماید هر فردی با هر فرهنگی که دارد زندگی خویش را سامان می دهد.

وی افزود: برخی هستند که فرهنگ دین دارند، این شخص اگر نتواند کل رجب روزه بگیرد حداقل ابتدا، میانه و  انتهایش را روزه می گیرد، همچنین مستحب است تمام ماه شعبان را روزه بگیرد، مساله فرهنگ را نباید ساده اندیشید، برگزاری این مجالس دقیقا برای ایجاد انگیزه احیای فرهنگ شهادت است، ما با این فرهنگ زنده بوده و انقلاب اسلامی در بستر این فرهنگ به بار نشست. رهبری می فرمایند بزرگداشت نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست که کلام بسیار حکیمانه ای است.
 
امام جمعه موقت تهران، گفت: اگر این مجالس نباشد و شهدا از یاد بروند فرهنگ آنان نیز از یاد می رود و جایگزین فرهنگ شهادت دنیاگرایی می شود، قرآن می گوید؛ هرگاه در جامعه ای فرهنگ شهادت زنده بود در آن جامعه لطف و عنایت خداوند وجود دارد، در جنگ بدر این فرهنگ وجود داشت و مسابقه ای برای شهادت وجود داشت.

وی اظهار داشت: اما در جنگ اُحُد که در قرآن به آن اشاره شده متوجه می شویم؛ برخی از مردم فرهنگ دنیا پرستی را گرفتند و در این جنگ 70 شهید داده شد اما در جنگ بَدر 70 کشته از دشمن گرفته شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: اگر بخواهیم فرهنگ شهادت را معرفی کنیم باید توجه شود شاخصه اصلی آن فرهنگ عشق به خدا و حاکمیت دین خدا است، در وصیت نامه تمام شهدا دیده می شود که ما برای یاری دین خدا به جبهه رفته ایم، ستون فقرات شهادت واژه «فی سبیل الله است» افرادی که منهای خدا در زندان های طاغوت کشته شدند فداییان خلق کمونیست بودند که لیاقت واژه شهادت را نداشتند.
فرهنگ شهادت به معنای دل دادگی به خداوند است
آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود، ابراز داشت: خون های پاک شهدای ما انقلاب اسلامی را بیمه کرده است، فرهنگ شهادت یعنی دل دادگی به خدا و حضور خدا در صحنه، در نگاه فردی، کاری به حضور دین در عرصه حاکمیت نیست اما عشق به خدا باید در تمام عرصه ها خود را نشان دهد.

 
وی افزود: نظام اسلامی تجلی آرمان های شهدا است، شهدایی که هستی خویش را فدا کردند تا این انقلاب شکل گیرد. نابسامانی ها نباید ما را از شکرگزاری این نعمت  غافل کند، باید در کنار مشکلات قانون اساسی را
ببینیم 50 مجتهد طلبگی مباحثه کردند تا ضد اسلام نباشد، در آخرین اصل قانون اساسی آمده که 4 اصل در این قانون تا ابد قابل تغییر نیست که عبارت است از؛ اسلامیت نظام، ولایت فقیه، جمهوریت نظام و اصل مذهب رسمی کشور شیعه جعفریه اثنی عشری است.

وی افزود: انتقاد وجود دارد اما باید بگویم آن  شخص پرانتقاد مسؤول در طول انقلاب شَرف دارد بر 57 سال حکومت پهلوی، انگلیسی ها به دنبال فردی بودند برای حاکمیت ایران که بی دین باشد، بی سواد باشد و خشن باشد که پیدا کردند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: به برکت خون پاک شهدا قانون دین آمده و اصل نیز بر خوبی است، در حاکمیت طاغوت ضد ارزش ها متن بوده و ارزش ها حاشیه بوده است، اما امروز ارزش ها متن جامعه است، حتی در مساله حجاب نظام خوبی و حجاب را می خواهد اما در غفلت برخی مسوولان آن حاشیه ها می خواهند متن شوند اما این چنین نخواهد شد.
وی افزود: ارمغان شهیدان، نظام اسلامی است و با تمام وجود باید شاکر خدا بوده در پاسداری از نظام کوشش کنیم، اُفت و خیز در یک نظام مردم سالار دینی وجود دارد اما یاس نباید وجود داشته باشد./811/پ
۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات