۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۴۹۴۲۸۳
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری سبب شکست سیاست‌های دشمن در منطقه شد‌

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: سیاست های دشمنان در منطقه در مقابل رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری با ناکامی و شکست مواجه شده است.
سید محمد علی آل هاشم عقیدتی ارتش

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد مرکزی راهیان نور کشور، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در یادواره شهید شیرودی که در روستای زرین‌جوب محل شهادت این شهید بزرگوار برگزار شد اظهار داشت: شهادت سوختن در آتش عشق الهی برای ایجاد زمینه‌های حکومت اسلامی در جهان است و بدون تردید اگر فرهنگ شهادت طلبی و علاقه جوانان به شهادت نبود امروز از اسلام چیزی باقی‌نمانده بود.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه نعمت دین و ولایت به برکت عاشورا و سیدالشهدا نصیب ملت ایران اسلامی شده است بیان کرد: کسی که در دوران معاصر فرهنگ شهادت طلبی را زنده کرد بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام راحل(ره) بود که با رهبری بی‌بدیل خود اسلام ناب محمدی(ص) را در دوران حاضر شکل داد و آموزه‌های تعالی بخش اسلام را رواج داد.

حجت الاسلام آل‌هاشم یکی از این مفاهیم تعالی‌بخش اسلام را شهادت طلبی دانست که توسط امام راحل(ره) احیا و به جوانان آموخته شد و خاطرنشان کرد: جوانان عاشفانه عمل کردند و جان شریف خود در راه عقیده الهی ادا کردند که شیرودی‌ها با تقدیم هستی خویش جان خود را ادا کردند و در مقطعی که دشمنان به ملت هجوم آوردند، این شهدا پا به میدان دفاع از کیان انقلاب گذاشتند.

ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا سبب موقعیت برتر ایران اسلامی در منطقه

وی با بیان اینکه جوانان با خون خود نهال اسلام و انقلاب را آبیاری کردند عنوان کرد: شهدا در زمانی که مردم به آنها نیاز داشتند آگاهانه در مسیر جهاد و دفاع از اسلام حرکت کردند و جان خود را در راه اهداف و آرمانهای اسلام و حفظ ایران اسلامی ادا کردند و در سایه مجاهدتها و ایثارگریهای رزمندگان دفاع مقدس و شهیدان موقعیت ایران اسلامی در منطقه و جهان اسلام برتر است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه تصاویر شهدا زینت‌بخش این مجلس و یادواره شده است تصریح کرد: در ادامه خط حضرت امام و در طول سالهای اخیر با رهبری حکیمانه رهبری ولی امر، موقعیت کشور تحکیم و اعتلا یافته است و در مقابل سیاستهای دشمنان در منطقه با ناکامی و شکست مواجه شده است.

حجت الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه عزت ملت ایران مرهون فداکاری و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران است بیان کرد: شهدا درس عملی مقاومت در برابر دشمنان را به ملت ایران آموختند و ملت ایران ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی دشمنان را مدیون شهدا هستند که تداوم حرکت در مسیر عزت، ولایتمداری، احساس مسئولیت نسبت به نظام و تلاش برای حفظ و ارتقا کشور را باید از شهدا بیاموزیم.

دشمنان برای زدودن فرهنگ شهادت طلبی تلاش می‌کنند

وی وظیفه مهم کنونی در قبال شهدا را حفظ فرهنگ فرهنگ شهادت طلبی دانست و خاطرنشان کرد: همه وظیفه داریم فرهنگ شهادت ظلبی را در جامعه نهادینه کنیم که برای این مهم نیازمند فرهنگ شهادت طلبی دفاع مقدس هستیم زیرا این فرهنگ همچون یک دژ مستحکم که قابل تسخیر نیست به برکت خون شهدا به ما رسیده است و می‌تواند ملت را از گزند دشمن حفظ کند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه دشمنان با تمام وجود در جهت زدودن فرهنگ شهادت طلبی تلاش می‌کنند اظهار کرد: باید برای حفظ ارزشهای دفاع مقدس و آرمانهای انقلاب اسلامی تلاش بیشتری داشته باشیم و امروز راهیان نور که مسئولیت بسیار سنگینی است در جهت حفظ و انتقال این ارزشها و فرهنگ تلاش می‌کند.

حجت الاسلام آل‌هاشم در مورد شهید شیرودی گفت: هر ملتی با خلق حماسه‌ها و دستاوردهای عظیم، تاریخ خود را می‌سازد و در بین ملت‌های دیگر شناخته می‌شود که شهدای دفاع مقدس از جمله شهید شیرودی با خلق حماسه‌ها برای ایران اسلامی تاریخ‌سازی کردند و شهید شیرودی ستاره‌ای بود که درخشید و در مسیر شهادت گام برداشت و به هدف والای خود یعنی شهادت در مسیر اسلام رسید.

وی خاطرنشان کرد: شهید شیرودی در کردستان داوطلبانه مبارزه کرد و در جوانی فرمانده شد که در جنگ پاوه نقش تعیین‌کننده و با دلاوری در عملیات بازی دراز سبب شکست دشمنی که با تجهیزات زرهی فراوان حاضر بود شد که امام راحل(ره) پس از شنیدن خبر شهادت وی فرمودند که وی آمرزیده است و مقام معظم رهبری از این شهید با عنوان نخستین فرد نظامی که در نماز به وی اقتدا کرده‌اند یاد می‌کند.

انتخاب مردم کسانی است که در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه جنگ دشمنان با ملت ایران اسلامی به پایان نرسیده است گفت: جنگ دشمن امروز در قالبی که جرم نرم نامیده شده دنبال می‌شود که حفظ وحدت و پیروی از رهبری که سبب پیروزی در جنگ سخت شد در جنگ نرم نیز اهمیت دارد.

حجت الاسلام آل‌هاشم افزود: مردم در 29 اردیبهشت با حضوری پرشور و گسترده و آگاهی کامل به وظیفه خود عمل می‌کنند و کسانی که عاشق خدمت به مردم و در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند و عقب‌نشینی نمی‌کنند و به حفظ آرمانهای امام راحل(ره) و اهداف مقام معظم رهبری علاقمند هستند و در این مسیر خدمت می‌کنند را انتخاب می‌کنند.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم نشان دادند که هر وقت دشمنان ما را بیشتر بترسانند مردم منسجم‌تر عمل می کنند و امروز که دشمنان در مورد انتخابات حرف می‌زنند، مردم با حضور خود جواب آنها را خواهند داد./۸۷۲/د102/ی

ارسال نظرات