۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۹۴۳۶۹
پایان دولت «نداریم، نمی‌شود و نمی‌توانیم»

نبرد با دولت ۴ درصدی

ناقوس رقابت ۶نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در برنامه‌های تبلیغاتی صداوسیما جدی‌تر شده است؛ سه نامزد مدافع «وضع موجود» و سه نامزد دیگر در تکاپو برای «تغییر وضع موجود» هستند.
مناظره

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صبح نو، دکترمحمدباقر قالیباف در گفت‌وگوی تلویزیونی برنامه «با دوربین» از شبکه یک سیما، روایتی از «گلایه‌مندی» مردم نسبت به وضع موجود و چگونگی راهبرد خروج از این وضعیت ایستا را بیان کرد؛ او از استیلای اقلیتی 4 درصدی که با پارتی و پول در مقابل مطالبات مردم حاشیه امن دارند؛ شکوه کرد و خواستار صف‌آرایی «جنبش 96 درصدی» در مقابل قدرت و حوزه نفوذ کسانی شد که خواهان حذف مردم از اقتصاد و فرهنگ هستند و فریاد رسای بهبود خواهی و تغییر طلبی به نفع مردم را بیان داشت. سخنان محمدباقر قالیباف، هشدار جدی برای «ایران، نسل آینده و زندگی امروز» نسبت به استمرار ناکارآمدی دولت حجت‌الاسلام حسن روحانی تا 14٠٠ بود.

نبرد با دولت چهاردرصدی

نبرد با اقلیت 4 درصدی که ماحصل پیوند باندهای قدرت با مافیای اقتصادی است، نبردی سهمگین است؛ آنان برای ممانعت از ضربه به منافع خود از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند زیرا « این ۴ درصد، قدرت، پارتی، پول، حوزه نفوذ، رسانه و حاشیه امن دارند. این را با همه وجود درک می‌کنم که اهل تهمت زدن و تخریب کردن هستند.» آنان روزگاری با تأسیس صرافی‌ها کاسب تحریم‌ها بودند و حالا کاسب رکود شده‌اند و از وضعیت نامناسب اقتصادی کشور در جامعه آگاه نیستند.

محمدباقر قالیباف در راستای مبارزه با دولت چهاردرصدی اظهار داشت: «اگر قول ایجاد ۵ میلیون شغل دادیم به این دلیل است که می‌دانیم ریشه اعتیاد و رکود و گرانی در نداشتن شغل جوانان است. اگر قول دادیم در برابر قاچاقچیان حرفه‌ای و دلالانی که زالوصفتانه بدون هیچ تلاشی بیشترین سود را از دسترنج کشاورزان و تولیدکنندگان می‌برند می‌ایستیم، به این دلیل است آن‌ها بیشترین سود را از بانک‌ها و درآمد کشاورزان و تولیدکنندگان می‌برند اما تولیدکنندگان ما بدهکار بانک هستند.»

ایران بهشت واردات

ایران بهترین بنگاه کاریابی چین بوده است؛ مطابق آمارهای رسمی که توسط دستگاه‌های رسمی دولت یازدهم منتشرشده، از ابتدای مهرماه سال 92 تا پایان بهمن‌ماه 95، بالغ‌بر 38 میلیارد و 562 میلیون دلار کالا از چین وارد کرده است. بدین ترتیب دولت روحانی در 41 ماه اخیر رکورد تمامی دولت‌های ایران در طول تاریخ در واردات کالا از چین را زده است. دولت نهم در مدت 48 ماه 2/14میلیارد دلار و دولت دهم هم 3/26میلیارد دلار کالا از چین وارد کرده بودند؛ این در حالی است که این دو دولت از سوی حسن روحانی بابت واردات بی‌رویه کالا از چین مورد تمسخر قرارگرفته بودند. همچنین صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده است ایران با رشد 22 درصدی واردات، در رتبه چهارم جهان ازنظر نرخ رشد بالای واردات قرارگرفته است که چنین رویکردی در دولت یازدهم ایران را به بهشت واردات باهدف نابودسازی صنایع داخلی بدل ساخته است. محمدباقر قالیباف؛ واردات‌کنندگانی را که مزاحم تولیدند «سربازان بیگانگان» توصیف کرد؛ او وعده داد با واردکنندگان اقلیت چهاردرصدی عامل بیکاری مردم مقابله کرده و در همین راستا اظهار داشت: «دولت مردم مصمم است که با این چهار درصد مبارزه کرده و جلوی واردات غیرضروری را بگیرد؛ البته ما مدافع واردات تکنولوژی و مواد اولیه هستیم اما در کشوری که اندیشمندان آن می‌توانند تکنولوژی‌ای داشته باشند که ماهواره را در مدار قرار دهند، نیازی به واردات چوب‌بستنی نیست. ما تسبیح و مهر را هم وارد می‌کنیم.»

سوء مدیریت با برنامه‌های 1٠٠ روزه

«صدسال دیگر هم مشکلات ادامه خواهد داشت.» مهم‌ترین گزاره اعلامی و دستاورد چهارساله دولت یازدهم، در آخرین نشست خبری حسن روحانی در نهاد ریاست جمهوری بود. او فردی که بگوید «مشکلات را در صد روز حل می‌کنم» را «آدم بی‌عقل» برای جامعه معرفی کرد؛ اما پس از چند روز از طرح 1٠٠ روزه دیگر برای حل مشکلات خبر داد و از برنامه کارورزی دولت دوازدهم تحت عنوان کاج رونمایی کرد. حسن روحانی در خود فراموشی نسبت به وعده‌های پیشین خود؛ پاسخ انتقادی مناسب علمی به طرح‌های کلان اشتغال نامزدهای دیگر نمی‌دهد و مدعی است که «شما می‌خواهید برای چه کسی شغل ایجاد کنید؟ حزب خودتان؟» این در حالی است که نزدیکان ایشان در نهاد ریاست جمهوری مشغول به فعالیت هستند.

در همین حال محمدباقر قالیباف هدف خود را حل مشکل اشتغال «جوانان» قرار داده است و در همین راستا اظهار داشت: «ما بلافاصله بعد از شروع به کار دولت یک سامانه ملی کارانه را راه‌اندازی خواهیم کرد که تمام جوانان بالای 18 سال را که به دنبال شغل هستند، در این سامانه ثبت‌نام خواهیم کرد.» از سوی دیگر قسمتی از برنامه اشتغال‌زایی خود را در قسمت صنایع پتروشیمی بنانهاده است، به‌نحوی‌که «در صنایع پتروشیمی به ازای هر یک‌میلیون تن، 2٠٠ هزار شغل به‌صورت مستقیم و 4٠٠ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند. قادر هستیم با سرمایه‌گذاری و تکنولوژی داخلی و سرمایه‌گذاری‌هایی که تاکنون صورت گرفته و به‌خاطر دخالت 4 درصد باعث شده است از این ظرفیت استفاده نشود، می‌توانیم 8 میلیون تن ظرفیت پتروشیمی ایجاد کنیم یعنی 1 میلیون و 6٠٠ هزار شغل مستقیم و بیش از 3 میلیون شغل غیرمستقیم.»
 

۲۹ اردیبهشت؛ پایان ناکارآمدی

دولت یازدهم به‌خاطر عملکرد نامناسب خود در چهار سال صدارتش بر پاستور، تمام توان خود را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بسیج کرده است. آنان علاوه‌بر حضور اسحاق جهانگیری به‌عنوان یار کمکی، تمام تلاش خود را برای برگزاری مناظره ضبطی اعمال کردند ولی با فشار افکارعمومی ناکام ماندند؛ فرسایش سرمایه اجتماعی دولت یازدهم در روزهای آتی افزایش خواهد داشت و  «۲۹ اردیبهشت روز خداحافظی باکسانی است که می‌گویند نداریم و نمی‌شود. ان‌شاالله باهمت مردم دولتی از مردم و برای مردم که معتقد است داریم، می‌شود و می‌توانیم را انتخاب کنیم.» و روز خداحافظی با دولت اشرافیت و ناکارآمد است؛ روز پیروزی صدای اکثریت 96 درصد بر حامیان دولت 4 درصد خواهد بود./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات