۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۹۴۴۵۵
دبیر ایالت سند مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

قانون مبارزه با تروریسم از سوی دولت پاکستان به تمسخر گرفته شده است

دبیر ایالت سند حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان اعلام کرد که دولت اسلام‌آباد در حالی مدعی نابودی تروریسم است که یک عامل انتحاری را « دختر ملت» می‌خواند و از برخی دیگر قهرمان می‌سازد.
حجت الاسلام مقصود علی دومکی

به گزارش خبرگزاری رسا، «علامه مقصود دومکی» دبیر ایالت سند حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان اعلام کرد که دولت اسلام‌آباد مدعی برخورد با تروریسم است، اما در برابر تروریست‌های دستگیر شده اقدام جدی انجام نمی‌دهد.

وی افزود: «رانا ثناء الله» وزیر دادگستری ایالت پنجاب به راحتی با سران گروه‌های تروریستی دیدار می‌کند، «نورین لغاری» تروریست انتحاری دستیگر شده « دختر ملت خوانده» می‌شود و این وعده نیز داده می‌شود که به زودی به آغوش خانواده بازگردد.  تروریست بزرگی به نام « احسان الله احسان» که سران شبکه‌های تکفیری و تروریستی را هراسان کرده بود، به راحتی با رسانه‌ها گفت‌گو می‌کند و تبدیل به یک قهرمان می‌شود، اینها نشان می‌دهد که دولت پاکستان مبارزه با تروریسم را به سخره گرفته است.

علامه دومکی اظهار داشت: شخصی مثل «احسان الله احسان» دست در خون ده‌ها شیعه بی‌گناه دارد، اما با قهرمان سازی در شرف آزادی و رفع اتهام قرار دارد و این باعث می‌شود که مردم مبارزه با تروریسم را باور نکنند.

عالم پاکستانی با اشاره به ده‌ها حادثه تروریستی که هیچگاه عاملان آن شناسایی نشدند، گفت : جدی نبودن دولت پاکستان در مبارزه با تروریسم باعث می‌شود هیچگاه این کشور رنگ ثبات واقعی را نبیند.

وی با اشاره به دختر تروریستی که قصد داشت در یک عملیات انتحاری جان ده‌ها انسان را بگیرد نیز خاطرنشان کرد: «نورین لغاری» کودک نیست، او به گروه‌های تروریستی پیوسته و قصد داشته عملیات انتحاری انجام دهد دیگر چه دلیلی دارد که از او یک نماد معصومیت بسازند و او را «دختر ملت» بنامند. لغاری که به زودی آزاد خواهد شد. آیا با افکار تکفیری مجدد دست به عملیات‌های تروریستی نخواهد زد؟ چه کسی پاسخگوست؟

دبیر ایالت سند حزب مجلس وحدت مسلمین تصریح کرد در همین ماه آوریل در تمام ایالت سند دست به تظاهرات اعتراضی خواهیم زد و حق خود را مطالبه خواهیم کرد. ما معتقدیم عملیات‌های بازرسی ارتش در کراچی باید ادامه یابد و تعطیل شدن این عملیات‌ها کمک به تروریست‌هاست.

علامه دومکی به سیاست‌های ناکام دولت در قبال ایجاد امنیت برای زائران اشاره کرد و گفت: در مرز ایران و پاکستان روزها زائران محصور می‌شوند و به آنها اجازه خروج از پاکستان داده نمی‌شود. به بهانه‌های مختلف مسیر زیارت عتبات عالیات برای مشتاقان پاکستانی از سوی دولت این کشور بسته می‌شود.

بلوچستان بزرگترین ایالت پاکستان است که همواره در زمینه حضور گروه‌های تروریسم و کشتار شیعیان خبر ساز بوده است ولی دولت پاکستان اقدام جدی در این خصوص انجام نداده است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات