۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۴۹۴۵۱۱
عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب تأکید کرد؛

لزوم راه اندازی وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر

حجت الاسلام همتیان با اشاره به حساسیت بالای مسأله امر به معروف و نهی از منکر لزوم تأسیس یک نهاد یا وزارتخانه برای سیاستگذاری، پشتیبانی و آموزش این امر را یادآور شد.
همتیان

حجت الاسلام علی اصغر همتیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز میلاد امام حسین(ع) اظهار داشت: یکی از واجبات دین مبین اسلام که نمود زیادی در زندگی ایشان داشت، مسأله امر به معروف و نهی از منکر است که البته همانند دیگر واجبات الهی شرایطی دارد که اگر شرایط آن رعایت شود مثمر ثمر خواهد بود.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب شرط نخست در امر به معروف و نهی از منکر را شناخت معروف و منکر دانست و تأکید کرد: اجرای این واجب الهی در جامعه به آسانی ممکن نیست بلکه نیاز به آموزش دارد و از همین رو مسؤولان در هر شهر و محله ای باید مردم را در این واجب الهی توانمند کنند تا اینگونه نشود که فردی امر به معروفی بکند ولی نتیجه به دلیل عدم مهارت نتیجه عکس آن را شاهد باشد.

وی افزود: ضرورت اجرای این واجب الهی در جامعه مشخص است و اصلا مسأله پیچیده ای نیست، چراکه اگر امر به معروف و نهی از منکر احیا شود نتیجه آن کم شدن میزان منکرات، جرائم و ناهنجاری های اجتماعی است و وقتی جامعه اصلاح شود امنیت و آرامش نصیب آن شهر و کشور می شود.

حجت الاسلام همتیان امنیت را ثمره اصلی زنده شدن امر به معروف دانست و تأکید کرد: امنیت یعنی جان و مال وزندگی انسان در خطر نباشد که این مسأله با احیای امر به معروف و نهی از منکر حاصل می شود و اگر امنیت آمد زمینه رشد و بالندگی کشور فراهم می شود و برعکس اگر گناه و معصیت در جامعه زیاد شود و کسی نباشد که جلوی این مسائل را بگیرد خوب و بد جای یکدیگر را می گیرند و آنجا است که باید شاهد ناهنجاری های فراوان در جامعه باشیم.

وی با اشاره به لزوم تأسیس وزرات خانه امر به معروف و نهی ابراز داشت: به عقیده من باید برای این مسأله مهم یک تشکیلات اساسی درست شود و نهادی باشد که بتواند امر به معروف را در جامعه پشتیبانی کرده و معرفی معروف و منکرها و آموزش این مسأله را برعهده بگیرد و سیاستگذاری های لازم در این نهاد صورت بگیرد.

استاد حوزه تأکید کرد: به عقیده من این مسأله می تواند حداقل به اندازه کشاورزی مهم باشد که برای آن وزارت خانه ای تشکیل شده و در آن برای تولید محصول مرغوب و طریقه کشاورزی صحیح تصمیم گیری می شود، حال آیا بحث تربیت انسان به اندازه تربیت یک نهال درخت نمی تواند اهمیت داشته باشد و اینکه کاری کنیم در آینده انسان هایی با ایمان و عقیده داشته باشیم./1330/ت302/ی

ارسال نظرات