۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۹۴۵۳۳
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر قزوین:

تعلیم و تربیت نسل جوان باید با روشنگری شخصیت‌های آگاه صورت بگیرد

حجت الاسلام معبودی گفت: امروز با توجه به جنگ فرهنگی که دشمن در کشور ما راه انداخته است، تعلیم و تربیت نسل جوان باید با روشنگری شخصیت‌های آگاه صورت بگیرد.
حجت الاسلام علی معبودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر قزوین در نشست خبری که ظهر امروز در حسینیه شهید مطهری سپاه قزوین برگزار شد، با اشاره به آغاز هفته عقیدتی در قزوین، گفت: هفته عقیدتی از دوازدهم اردیبهشت شروع می‌شود و در تاریخ هیجدهم پایان می‌یابد، نخستین روز این هفته به نام شهید مطهری برکت مومنانه و ولایی و اقتدار دینی و ملی نامگذاری شده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های ویژه هفته عقیدتی، افزود: در این روز در تمام مراکز برنامه‌های متعددی برگزار می شود، روز نخست روز معلم نامگذاری شده است که مدارس برنامه‌های ویژه این روز  را برگزار می‌کنند، روز دوم به عنوان اشتغال و اقتدار دینی و ملی نامگذاری شده است که درباره این محور بحث‌های مختلفی در سراسر استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام معبودی در ادامه روز سوم از هفته عقیدتی را گفتمان انقلاب و اقتدار دینی و ملی دانست و اظهار کرد: ما امروز به گفتمان دینی و انقلابی نیاز داریم، رهبر معظم انقلاب به این گفتمان انقلابی بسیار تأکید و توجه می‌کنند، از این رو در بسیاری از مراکز و پایگاه های مقاومت بحث گفتمان انقلابی و اقتدار دینی و ملی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به عنوان روز چهارم هفته عقیدتی، ابراز کرد: این روز را شهید مطهری روز مشارکت عمومی و اقتدار دینی و ملی نامگذاری کرده است، همان طور که روشن است ملت ما در آستانه تحولی عظیم قرار گرفته و ملت ایران یک برگ زرین دیگری را در تاریخ ایجاد خواهند کرد که آن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها است که در روز چهارم از هفته عقیدتی مربوط به بحث روشنگری و تبیین حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر قزوین در ادامه با بیان اینکه روز پنجم هفته عقیدتی به نام معلم، مسؤولیت و هدایت انقلابی نامگذاری شده است، تأکید کرد: شهید مطهری یک معلم نمونه بودند معلمی که احساس مسؤولیت کردند و بر همین احساس سخنرانی می‌کردند و قلم می‌زدند و تولید اندیشه می‌کردند.

وی در ادامه با اشاره به جنگ نرم دشمنان در جامعه، اضافه کرد: امروز با توجه به جنگ فرهنگی که دشمن در کشور ما راه انداخته است ما نیاز به این داریم که شخصیت‌هایی چون شهید مطهری در عرصه تعلیم و تربیت حضور پیدا کنند و هدایت جامعه به ویژه نسل جوان را به درستی بر عهده بگیرند.

حجت الاسلام معبودی در ادامه روز ششم را بنا بر فرمایش شهید مطهری  روز تولید داخلی و اقتدار دینی و ملی دانست و تصریح کرد: در این روز هم بحث شعار سال که تولید داخلی است و رهبر معظم انقلاب هم بر آن تأکید می‌کنند مورد توجه قرار بگیرد، ما باید با تکیه بر تولید داخلی بتوانیم از نظر اقتصادی خود را به اقتدار و خودکفایی لازم برسانیم، این امر نیازمند آن است که در عرصه تولید قدم‌های بلندتری برداشت.

وی در پایان گفت: آخرین روز هفته عقیدتی به عنوان مدیریت انقلابی و فعال و پرتحرک با اقتدار دینی و ملی است، یکی از نیازهای امروز ما مدیر انقلابی است که پرتحرک بوده و با روحیه جهادی حرکت کند، شهید مطهری یک مدیر انقلابی بودند همین امر موجب شد آثار و اندیشه این بزرگوار ماندگار باشد و مبنای نظام اسلامی قرار بگیرد./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات