۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۹۴۶۹۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

همایش پدافند غیرعامل دانشگاه پیام نور تبریز، تاکید نائب رییس مجلس بر تجهیز ستادهای بحران، تعطیلی جلسات شورای شهر تا انتخابات و برگزاری انتخابات انجمن متخصصان علوم ارتباطات از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد جهانسری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در همایش پدافند غیرعامل دانشگاه پیام نور تبریز، با بیان اینکه یکی از محورهای مهم این مدیریت دفاع از فضای سایبری است، گفت: در راستای آموزش و آگاه‌ سازی مردم نسبت به خطرات و تهدید های فضای سایبری، باید بحث پدافند غیرعامل در جامعه تبیین و مفهوم ‌سازی شود.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی، اظهار کرد: امروز دشمنان ما ناخرسندند از اینکه نمی توانند دسترسی لازم به فضای سایبری ما داشته باشند، زیرا که حفظ جان انسان ها و حفظ سرمایه های موجود وظیفه اصلی و اساسی پدافند غیرعامل است.

جهانسری با بیان اینکه دشمن با روش‌های مختلف به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی است، افزود: در حال حاضر دشمن به شیوه‌های نرم روی آورده است که لازم است برای مقابله با آن، آگاهی لازم در جامعه افزایش یابد. فضای مجازی یکی از راه‌های نفوذ دشمن است، همه باید با خطرات و تهدیدهای فضای سایبری و نحوه مقابله با آن، آشنا شوند.

تاکید نائب رئیس مجلس بر تجهیز ستادهای بحران
مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در همایش شوراهای شهرستان عجب شیر با تأکید بر تجهیز ستادهای بحران، گفت: امروز در بیشتر کشورهای توسعه یافته جهان، حوادث طبیعی قابل پیش بینی و پیشگیری هستند درحالیکه این مهم در کشور ما مغفول مانده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به کمبود ابزار و وسایل نوین در ستادهای بحران کشور افزود: تامین منابع مالی برای خرید تجهیزات مورد نیاز این ستادها ضروری است زیرا می توان با صرف20 میلیارد برای خرید تجهیزات مورد نیاز، جلوی خسارات 200 میلیاردی را گرفت.

وی با تاکید بر پیگیری جبران خسارات از تخصیص بخش نخست کمک های دولت برای جبران بخشی از این خسارات خبر داد و گفت: پیگیر بازسازی و جبران خسارات مناطق سیل ‌زده آذربایجان شرقی هستم و تمام مسئولان و نمایندگان مردم برای بازسازی و جبران خسارات مالی مناطق سیل زده در تلاشند.

پزشکیان گفت: متاسفانه برخی در هر حادثه ای به دنبال مقصر هستند و در نهایت هم از روی ماجرا به راحتی عبور می کنند در حالی که اصول مدیریت حکم می کند که از هر حادثه ای باید درس گرفت و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار آن انجام داد. در مدیریت نوین جهان، به دنبال مقصر نمی گردند بلکه با کشف مشکل، راه را برای تکرار آن بسته و از وقوع چنین حوادثی جلوگیری می کنند.

جلسات شورای شهر تا انتخابات تعطیل شد
بر اساس مصوبه هیئت رئیسه شورای شهر تبریز جلسات شورا تا زمان برگزاری انتخابات تعطیل شد.به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، بر اساس مصوبه هیئت رئیسه که در پایا جلسه امروز اعلام شد، جلسات شورای شهر تا زمان انتخابات تعطیل شد.

شایان ذکر است، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلای شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز 29 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

انتخابات انجمن متخصصان علوم ارتباطات برگزار شد
انتخابات انجمن متخصصان علوم ارتباطات اجتماعی آذربایجان شرقی با حضور اعضای فعال انجمن در محل مجتمع فرهنگی هنری تبریز برگزار شد، این انتخابات طبق روال قانونی با کاندیدا شدن علاقه‌مندان برای هیات مدیره و بازرسی و با تعیین هیات رئیسه، ادامه یافت.

پس از اینکه کاندیداها خود را معرفی کرده و اهداف خویش را به صورت کوتاه معرفی کردند، انتخابات برگزار شده و به ترتیب آرا، افراد زیر برای ششمین دوره جدید فعالیت انجمن انتخاب شدند؛کمال الدین نیک رفتار خیابانی، فریده سیف، سیدعلی موسوی، مصطفی دانش، غلامرضا بقایی به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره، رضا عالی و علیرضا سلمان پور به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره، مهری جابریان به عنوان بازرس اصلی و لادن جومهری به عنوان بازرس علی البدل برگزیده شدند./۳۰۳/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات