۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۴۹۴۷۳۹
مديركل كميته امداد امام خميني استان اصفهان مطرح کرد؛

بهره مندی ۹۰ هزار نفر از خدمات كميته امداد امام استان اصفهان

مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) استان اصفهان گفت: بالغ بر ۹۰ هزار نفر به صورت مستمر از خدمات کميته امداد امام بهره مند هستند و همين مقدار نيز بدون مستمر از كميته امداد بهره مي‌شوند.
حميدرضا شيران

حميدرضا شيران در حاشيه نشست شوراي زكات شهرستان در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاري رسا در كاشان، با اشاره به اينكه در حال حاضر چهار هزار خانواده  بيمار صعب العلاج و از کارافتاده، سرطاني و ضايع نخاعي از کمک هاي کميته امداد امام خميني(ره) در استان اصفهان بهره مند هستند، گفت: هزينه درمان اين  تعداد بيمار مشخص است اما هزينه هاي پنهاني درماني را دارند كه توان پرداخت آن را كميته امداد ندارد.

به گفته وي، كميته امداد امام خميني(ره) استان اصفهان در سال گذشته بالغ بر يكهزار و 200 ميليارد ريال براي درمان و مستمري مددجويان تحت پوشش خود در استان اصفهان هزينه كرده است.

شيران با اشاره به اينكه در حال حاضر بيش از 90 هزار خانوار مددجو در استان اصفهان از چتر حمايتي اين نهاد بهره مند هستند، عنوان كرد: هزينه تأمين نيازهاي مستمندان تحت پوشش زياد است و هميشه به مشاركت و كمك هاي خيرين و مردمي نيازمند هستيم.

وي در ادامه از كمك 820 ميليارد ريالي مردم استان اصفهان به كميته امداد خميني(ره) استان اصفهان در سال گذشته خبر داد و افزود: اين كمك ها در قالب مشاركت هاي مردمي، خيرين و بخشي ديگر از محل جمع آوري زكات پرداخت شده است.

مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) استان اصفهان با اشاره اينكه سال گذشته يكصد ميليارد ريال كمك هزينه جهيزيه به مددجويان تحت پوشش استان اصفهان اختصاص داده شده است، سرانه جهيزيه را 40 ميليون ريال اعلام كرد و اظهار داشت: با اين ميزان سرانه اندك، امكان پرداخت بيشتر از اين وجود ندارد.  

شيران همچنين با اشاره به مقايسه جمعيت استان اصفهان و تهران، عنوان كرد: استان اصفهان بعد از تهران دومين استان كشور در صندوق صداقت است.

وي در ادامه از جمع آوري 79 ميليارد ريال زكات استان اصفهان در سال گذشته خبر داد و گفت: اين ميزان زكات جمع آوري شده شامل اقلامي است كه به آن زكات واجب تعلق مي گرفته است، از جمله زكات نقدي، كالا و پروژه هاي عمراني كه كالاهاي دريافتي از كشاورزان و دامداران را بلافاصله بين نيازمندان همان محل توزيع شده است.

به گفته وي، زكات فطره نيز كه بخش عمده اي از 79 ميليارد ريال  زكات استان اصفهان در سال گذشته است، بنابر تكليف شرعي كه خداقل تا يكروز بعد از جمع آوري به حساب نيازمندان واريز مي شود.

به گفته وي، در سال گذشته 90 درصد مبالغ جمع آوري شده به نيازمندان اختصاص شده است چرا محرومين اولويت اول دريافت زكات هستند و بعد اجراي پروژه هاي عام المنفعه است./1307/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات