۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۴۹۴۷۴۱
رييس ستاد زكات استان اصفهان:

كاشان رتبه اول پرداخت زكات استان اصفهان را دارد

رييس ستاد زكات استان اصفهان گفت: شهرستان كاشان بيش از يك هشتم كل زكات استان اصفهان به ميزان ۱۰ ميليارد ريال را دارد.
حجت الاسلام غلامحسين رنجبر

حجت الاسلام غلامحسين رنجبر در حاشيه نشست شوراي زكات شهرستان كاشان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، گفت: سال گذشته حدود 80 ميليون ريال زكات در استان اصفهان جمع آوري شد كه بيش از 60 درصد آن سهم فقرا و محرومين جامعه بود و مابقي صرف پروژه هاي عمراني عام المنفعه شد.

به گفته وي، اين ميزان زكات جمع آوري شده در سال 95 نسبت به سال 94  بيش از يك ميليارد ريال افزايش داشته است.

وي افزود: بيشترين پرداخت سهم محرومين و فقرا از اين ميزان زكات جمع آوري شده براي تهيه جهيزيه، كمك هزينه دانش آموزي، مسكن و درمان محرومين جامعه هزينه شد.

حجت الاسلام رنجبر يادآور شد: شهرستان كاشان با پرداخت بيش 10 ميليارد ريال زكات، يك هشتم زكات كل استان، در پرداخت زكات رتبه نخست استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

رييس ستاد زكات استان اصفهان يكي از امتيازات ديگر شهرستان كاشان در زكات استان را پرداخت بيش از 90 درصد زكات جمع آوري شده به فقرا و نيازمندان دانست و افزود: اين امر بيانگر اين است كه مردم كاشان در چنين حوزه  ارزشي و ديني بسيار حساب شده كمك كرده اند.

حجت الاسلام رنجبر يادآور شد: در قانون توزيع زكات 60 درصد از زكات جمع آوري شده سهم فقرا و نيازمندان جامعه است و 40 درصد مابقي صرف پروژه هاي عام المنفعه براي همان محل جمع آوري زكات است و اين در حالي است سهم پرداختي از زكات جمع آوري شده در شهرستان كاشان به فقرا و نيازمندان بيش از 90 درصد است.

وي در ادامه بر تبيين فرهنگ زکات در جامعه تأکيد کرد و گفت: با استفاده از آيات، روايات و فلسفه و همچنين انجام فعاليت‌هاي هنري و تصويري مي‌توان، فرهنگ زکات را در جامعه نهادينه کرد.

رييس ستاد زكات استان اصفهان پرداخت زکات از سوی مسلمانان را سبب از بين رفتن فقر در جامعه دانست و اظهار داشت: از ديدگاه اسلام فقر امري مذموم و محکوم است و در جامعه اسلامي نبايد فقير وجود داشته باشد.

حجت الاسلام رنجبر پرداخت زکات مستحب را نيز براي مسلمانان جايز دانست و گفت: زکات مستحبي زکاتي است که افراد متمكن بين خود و خداوند عهد و پيمان بسته تا به صورت روزانه، هفتگي و يا ماهيانه بخشي از مال خود را به مستمندان بپردازد.

وي پرداخت زکات و خمس را سبب برکت و افزايش سرمايه دانست و بیان كرد: با توزيع صحيح ثروت قبل از اينکه مشکل مستمندان جامعه را تحت تأثير قرار دهد، شخص زکات ‌دهنده از آثار و برکات آن بهره‌مند شده و فقر در جامعه ريشه كن مي‌شود./1307/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات