۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۴۹۴۷۵۱
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد قزوین:

اعیاد شعبانیه امید را به جامعه هدیه می‌دهد

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد قزوین با بیان اهمیت بزرگداشت ایام شعبانیه، گفت: برگزاری جشن های ولادت می‌تواند امید را در افراد و جامعه افزایش داده و ارتباط با ائمه(ع) را بیشتر کند.
اعیاد شعبانیه

حجت الاسلام علی رمضانی،‌ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به برنامه‌های فرهنگی کانون های مساجد در اعیاد شعبانیه، گفت:‌ برگزاری جشنهای روز میلاد امام حسین(ع)،‌ حضرت ابوالفضل و روز جوان،‌ مدیحه سرایی و سخنرانی و احیای شب نیمه شعبان در برخی مساجد از جمله برنامه‌های مساجد در اعیاد شعبانیه است.

وی ادامه داد: همچنین چند برنامه شاخص با حضور و مسابقات حضوری در ورودی برخی مساجد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رمضانی با بیان اهمیت بزرگداشت ایام شعبانیه، ابراز داشت: از جمله دلایل اهمیت برگزاری اعیاد با محوریت مساجد این است که این کار یکی از راه‌های شناساندن و تبیین زندگی ائمه به شمار می‌رود، همچنین برگزاری جشن های ولادت می‌تواند امید را در افراد و جامعه افزایش داده و ارتباط با ائمه(ع) و حضور آنان در زندگی عملی افراد و نامگذاری فرزندان را بیشتر کند.  

وی در ادامه افزود: انتقال شادی به جامعه از راه مسجد، ارتباط عمیق مردم با مسجد را به دنبال خواهد داشت، در واقع افراد اقشار گوناگون با این کار متوجه خواهند شد که مسجد با داشتن فضایی معنوی و با حضور نیروهای جوان و خوش فکر می‌تواند در زندگی تأثیرگذار باشد و تنها مکانی برای عزاداری نیست، همچنین اخلاق نبوی معصومین(ع) و اخلاق محوری از این راه به جامعه ارائه خواهد شد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد قزوین سپس به چگونگی تأثیر برنامه‌های فرهنگی مساجد بر جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: تأثیرگذاری یک برنامه در جامعه و افراد به نوع برنامه و عمق آن بستگی دارد به طوری که هر چه زوایای گوناگون زندگی معصومین(ع) بیشتر بیان شود و برگزارکنندگان آن متخلق به اخلاق باشند،‌ آن برنامه تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی با تأکید بر اخلاق محور بودن برگزار کنندگان مراسم، ابراز داشت: یک فرد هنگامی می‌تواند در جامعه مخاطب تأثیرگذار باشد که اخلاق محور بوده و از ویژگی های خوب بهره‌مند باشد.

حجت الاسلام رمضانی در پایان گفت:‌ مسجد همواره در جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کند و قلب تپنده جامعه است، در زمان حاضر نیز لازم است افراد به نقش آن توجه داشته باشند./955/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات