۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۴۹۴۸۲۴

توزیع تغذیه حلال در مدارس روسیه

به گفته مسؤول بخش انجمن‌های اجتماعی شورای شهر مسکو، دانش‌آموزان این امکان را خواهند داشت که به تغذیه حلال در مدارس دسترسی داشته باشند.
غذای حلال

به گزارش خبرگزاری رسا، آنتون پالییف مسؤول بخش انجمن‌های اجتماعی شورای شهر مسکو در رابطه با طرح ارائه غذای حلال که اخیرا در جلسه این مجمع مطرح شده بود، اظهار کرد: به‌زودی در مراکز آموزشی مقطع راهنمایی و متوسطه شهر مسکو این شرایط فراهم می‌شود که فهرست غذاهای متناسب با مذاهب هم به لیست تغذیه مدارس افزوده شود.

در‌صورتی‌که شرایط مهیا و این طرح اجرایی شود، در سالن‌های غذاخوری مدارس، غذاهایی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد که متناسب با قوانین مذهبی خوراکی مسیحیان، مسلمانان و بودایی‌ها است؛ البته لیست این بسته تغذیه‌ای در مدارس با ارزیابی متناسب انجمن‌های اولیای هر مرکز نهایی می‌شود.

مجریان این طرح بر این باور هستند که این برنامه مورد استقبال و تحسین تمامی مذاهب قرار خواهد گرفت. اما بنابر نظر ارگان‌های دولتی مثل «سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان» تنها مشکلی که در این بین مطرح است، اصلاح سیستم‌های تغذیه‌ای فعلی مدارس است.

به عنوان مثال این مشکل را بیان می‌کنند که در حال حاضر در غذاخوری‌های مدارس این فن‌آوری وجود ندارد که در یک مدت زمان کوتاه چند نوع غذای مختلف آماده شود./۸۴۷/ب102/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات