۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۴۹۴۹۴۵

اعتصاب غذای دانشجویان منچستری در حمایت از زندانیان فلسطینی

تعدادی از دانشجویان دانشگاه منچستر انگلیس با هدف آگاه کردن دیگران از سوء رفتار رژیم صهیونیستی در برابر زندانیان فلسطینی دست به اعتصاب غذا زدند.
اعتصاب غذای دانشجویان بریتانیایی در حمایت از اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی

به گزارش خبرگزاری رسا، در پویشی برای حمایت از زندانیان اعتصاب کننده در سرزمین های اشغالی، تاکنون 5 دانشجو به جنبش اعتصاب غذا که از روز پنج‌شنبه آغاز شده و دستکم یک هفته به طول می‌انجامد، ملحق شده‌اند.

این اعتصاب غذا برای اعلام همبستگی با حدود 2 هزار زندانی فلسطینی اعتصاب کننده در زندان‌های رژیم صهیونیست صورت گرفته است؛ این فلسطینیان در اعتراض به شرایط بد در زندان‌های این رژیم، از دو هفته پیش اعتصاب غذا کرده‌اند.

زندانیان فلسطینی معتقدند که آن‌ها در زندان‌های رژیم صهیونیستی مورد تجاوز و شکنجه قرار می‌گیرند.

این اعتصاب که موسوم به اعتصاب وقار و آزادی شده، از تاریخ 17 آوریل آغاز شده است. به گزارش گروه‌های حامی حقوق بشر، هم‌اکنون 6 هزار و 500 فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند.

محمد عزالدین، یکی از 5 دانشجوی بریتانیایی که اعتصاب غذا کرده است، روز شنبه گفت زندانیان در شرایط «منزجر کننده» نگهداری می‌شوند.

وی گفت: «زندانیان سیاسی در فلسطین به مدت 6 ماه بدون تفهیم اتهام یا محاکمه عادلانه نگهداری می‌شوند.»

وی افزود: «آن‌ها با شرایطی منزجر کننده در زندان روبرو هستند و دسترسی به مراقبت پزشکی و یا حق ملاقات ندارند.»

سرکوب فعالان در دانشگاه

دانشجویان ابراز امیدواری کردند که این اعتصاب غذا مقامات دانشگاه را بر آن دارد تا اقدامات انضباطی را که علیه فعالان طرفدار فلسطین اعمال کردند، لغو کنند.

این دانشگاه دو فعالی را که بنری در حمایت از جنبش انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی در دست داشتند، به تجاوز و خسارت واردکردن به اموال عمومی متهم کرده است.

همچنین ده‌ها نفر از اساتید دانشگاه منچستر از این فعالان حمایت کرده‌اند.

دانشگاه منچستر در گذشته چندین اجتماع طرفداران جنبش انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی را لغو کرده‌اند.

گفتنی است، اقدامات مشابهی نیز از سوی دیگر مراکز دانشگاهی بریتانیا نظیر دانشگاه مرکزی لانکاشر، دانشکده مطالعات آفریقا و شرق و همچنین دانشگاه دمونت فورت انجام شده است./۸۴۷/ب102/ف

منبع: پرس تی وی

ارسال نظرات