۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۹۴۹۷۲
امام جمعه شهرکرد:

امنیت امروز کشور محصول وحدت مردم و ولایت است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امنیت کشور حاصل وحدت مردم و ولایت است اما عده‌ای با تحلیل اشتباه آن را دستاورد توافقات با کشورهای دیگر می ‌دانند و این شرم آور است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در همایش تجلیل از جانبازان این استان که در شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: امنیت کشور حاصل وحدت مردم و ولایت است اما عده‌ای با تحلیل اشتباه آن را دست آورد توافقات با کشورهای دیگر می ‌دانند و این شرم آور است.

وی با اشاره به اینکه این انقلاب صاحب دارد، افزود: وجود رهبری فرزانه، مردمی همیشه در صحنه، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، نیروهای سلحشور سپاه و ارتش تاکنون جلوی دسیسه‌ها و خباثتهای دشمن را گرفته است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه برجام تنها سراب لغو تحریمهای دشمن بر علیه کشور بود که محقق نشد، گفت: اینگونه اتفاقات را باید با بصیرت و دانایی تحلیل درست کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام عملکرد بعضی از ستادهای تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری را نادرست عنوان و اضافه کرد: نباید برای جمع‌آوری رأی مردم و کسب منافع دنیوی، ولایتمداری را فراموش کرد.

وی از مردم خواست با شناخت و بصیرت فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند و افزود: با وجود رهبری آگاه در  کشور نتیجه انتخابات هر چه باشد هراسی از توطئه‌های دشمن نیست.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: جناح ‌بندی و تشکیل گروه‌های مختلف را کنار بگذارید و کسی را انتخاب کنید که به دنبال حفظ ارزشهای انقلاب، آرامش مردم، حل مسائل اقتصادی، کوتاه کردن دست دشمن از کشور و پیرو ولایت باشد، نه اینکه به دنبال منافع دنیوی، کسب مقام و یا ابزار دست نیروهای استکبار باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مقام جانباز در جامعه دارای ارزش والایی است، اضافه کرد: جانبازان مانند حضرت ابوالفضل(ع) از همه وجود خود گذشتند و از قطعنامه‌ها و امان‌نامه‌های دشمن ترسی نداشتند و تنها پیرو خط ولایت و امام راحل بودند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان خاطرنشان کرد: فتنه‌های دشمن با وجود جانبازان، خانواده‌های شهدا و وجود مردان و زنانی انقلابی و ولایت فقیه به جایی نمی ‌رسد.

در ادامه این مراسم نیز فیروز نجفی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه جانباز شدن یک حادثه نیست بلکه عشق، ایثار و اراده‌ای است که به مشیت الهی انجام شده است، افزود: امروزه اعتماد به نفس موجود در جامعه نشأت گرفته از دستاوردهای افرادی است که در دوران جنگ و هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند.

نجفی با اشاره به اینکه ایران امن‌ترین کشور دنیاست که ناشی از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است، تصریح کرد: امروزه دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس موجب شده ایران به عنوان مظهر قدرت سیاسی در منطقه شناخته شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت موجب بدست آوردن دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس شده است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه وجود چنین افرادی در جامعه آسایش، امنیت، افتخار و عزت را برای ما به ارمغان آورده است، تصریح کرد: همه شرایط نشأت گرفته از رشادت های دوران هشت سال دفاع مقدس بوده است که بایستی جایگاه ایثارگران و شهدا جانبازان را مهم دانست.

وی ادامه داد: امروزه دشمن با مدرن‌ترین ابزار تبلیغاتی در حال اغفال کردن جوانان است و همواره قصد تغییر مسیر حرکت انقلاب و کمرنگ کردن آثار ایثار و شهادت در جامعه را دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جانبازان الگوی ایثار و شهادت در جامعه هستند، گفت: تمام هم و غم و شرایط و قدرت استکبار روی ایران متمرکز شده که وظیفه افراد مخصوصاً جانبازان در این دوران سنگین‌تر از دوران جنگ است.

وی تأکید کرد: در سال جاری برای جمع‌آوری اطلاعات هفت هزار و 155 جانباز استان در عملیات‌ هشت سال دفاع مقدس به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اکیپ‌هایی در بنیاد شهید فعال شده است تا خاطرات آن‌ها منبع و مرجع اصلی برای آیندگان باشد.

نجفی با اشاره به اینکه در سال گذشته این دستگاه در عرصه فرهنگی موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد، تصریح کرد: چاپ سه جلد کتاب در بحث ایثار و شهادت و برگزاری ۱۲۳ یادواره شهدا از برنامه‌های سال گذشته بوده که با همکاری تمام دستگاه‌ها به ویژه سپاه انجام شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود هفت هزار و ۱۵۵ جانباز در استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳۰ جانباز ۷۰ درصد نیز در استان وجود دارد.

به گزارش رسا، در پایان این همایش از 700 نفر از جانبازان با بیش از 30 درصد جانبازی تجلیل شد./202/9457/ب1

ارسال نظرات