۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۹۴۹۹۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

وحدت حوزه و دانشگاه سبب تقویت ابعاد علمی و دینی جامعه اسلامی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه آیت‌الله شهید مطهری از پیشگامان اتحاد حوزه و دانشگاه بود، گفت: وحدت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها سبب تقویت ابعاد علمی و دینی جامعه اسلامی می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان فرهنگی، با گرامیداشت در پیش بودن دوازدهم اردیبهشت، سالگرد شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری، با بیان اینکه آثار شهید مطهری چراغ راه جوانان و بزرگسالان است، افزود: باید اقشار مختلف مردم به‌ ویژه جوانان در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی از آثار استاد شهید مطهری بهره‌گیری کنند.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی و آثار ارزنده شهید مطهری، به تشریح سخنان امام خمینی(ره) در مورد این شهید بزرگوار پرداخت و بر بهره‌گیری هر چه بیشتر نسل جوان از آثار ارزشمند شهید مطهری تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شهید مطهری پیشانی انقلاب و متفکر در راهبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی بود، افزود: دشمنان اسلام با ترور عالمان و اندیشمندان جامعه اسلامی به دنبال شکست ایران و اسلام و جامعه مدنی اسلامی بودند؛ اما به فضل الهی در این راه هم شکست خوردند.

وی بر معرفی بیشتر شخصیت شهید مطهری به‌ ویژه برای قشر جوان و تحصیل‌کرده جامعه تأکید کرد و گفت: در این راستا رفتار و عمل معلمان و اساتید نقش مهمی در باورهای فکری و اعتقادی دانش آموزان و دانشجویان دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به ضرورت اسلامی شدن بیش از پیش دانشگاه‌ها، ایجاد رابطه بین عقل و وحی و علم و دین را عاملی مهم در اسلامی شدن دانشگاه‌ها دانست و گفت: اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید قبل از ورود دانشجو به دانشگاه و از زمان تحصیل در مدارس انجام شود.

وی با تأکید بر برگزاری بحث‌های اخلاقی در مراکز آموزش عالی و تأثیر آن بر روحیه دانشجویان، اظهار داشت: لازم است همان‌گونه که در حوزه‌های علمیه مرسوم است اساتید با برگزاری جلسات هفتگی، مباحث و نصایح اخلاقی را برای دانشجویان بیان ‌کنند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اساتید دانشگاه‌ها منشأ تحول فرهنگی و رشد علمی در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌ها می‌توانند سبب تغییر در جامعه انسانی شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: دشمنان به دنبال فرافکنی و ایجاد جبهه‌های متفاوت دینی و علمی در بین نخبگان کشور هستند، این در حالی است که وحدت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها سبب تقویت ابعاد علمی و دینی جامعه اسلامی می‌شود./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات