۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۴۹۵۰۰۴
دبیر کل انجمن اسلامی:

دولت بودجه آموزش و پرورش را افزایش دهد

محمدی گفت: آموزش‌ و‌ پرورش می‌تواند برای خود درآمدزایی کند، فقط باید برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد، اما در این میان دولت هم باید بودجه آموزش‌ و‌ پرورش را افزایش دهد.
داوود محمدی دبیر کل انجمن اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، داوود محمدی، دبیر کل انجمن اسلامی در نشست خبری به مناسبت هفته معلم که بعدازظهر امروز در دفتر مرکزى انجمن اسلامی معلمان ایران برگزار شد با اشاره به اینکه در بخش‌های مختلفی از آموزش‌ و‌ پرورش می‌توان حوزه‌هایی را به مردم سپرد، اظهار داشت: ما امروز خیرینی داریم که در بخش مدرسه‌سازی به خوبی نیاز کشور را مرتفع می‌کنند اما نیاز داریم که طرح‌های مختلفی را به دست کارهای مردمی بسپاریم.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که اگر یک دانش‌آموز به مدرسه غیردولتی نرود باید یک مدرسه دولتی وجود داشته باشد که او در آن ثبت‌نام کند و هزینه‌های آن را نیز پرداخت نماید، حال این در حالی است که بخش خصوصی این وظیفه را به دوش می‌کشد.

دبیر کل انجمن اسلامی تأکید کرد: در مجلس یکی از بحث‌های ما براین است که دانشگاه باید درآمدزایی داشته باشد، در دنیای امروز دانشگاه‌ها حداقل 70درصد از درآمد خود را خودشان بدست می‌آورند، در این زمینه آموزش‌ و‌ پرورش هم می‌تواند درآمدزایی کند، فقط باید برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد، اما در این میان دولت هم باید بودجه آموزش‌ و‌ پرورش را افزایش دهد.

محمدی در رابطه با نقش رسانه‌ها نیز یادآور شد: رسانه‌ها باید با شهامت به کار خود ادامه دهند، درست است که تعلیم و تربیت از عناصر مختلفی چون معلم، کتاب، فضای آموزشی تشکیل می‌شود اما اینها در کنار هم جوابگو خواهد بود.

وی افزود: فناوری روز جهان هر روز در حال توسعه است، به طور کلی هر روز به یافته‌های بشر افزوده می‌شود، از این رو دغدغه همه کشورها این است که با این سرعت چگونه دانش‌آموزان را تطبیق دهند.

دبیر کل انجمن اسلامی گفت: در سیستم آموزشی ما نوع کتب تدریسی مشکلی ندارد و حتی برخی از آنها از بسیاری از کشورها استانداردهای بیشتری نیز دارد، اما نباید انتظار داشت که دانش‌آموز یا دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی به سرکار برود، زیرا مهارت و کارآموزی را باید یاد داد تا پس از اتمام درس طرف بتواند برای خود کاری فراهم کند.

آموزش‌ و‌ پرورش باید یک شهروند در تراز ایرانی اسلامی تربیت کند

در ادامه این نشست خلیل‌آبادی، سخنگوی انجمن اسلامی با بیان اینکه سندهای تنظیمی آموزش و پرورش تا به امروز آرمانی بوده است، خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم دانش‌آموزان را در خروج از مدرسه به یک فضای طیبه برسانیم، آرمانی فکر کردن در امر تعلیم و تربیت باعث ایجاد چندگانگی می‌شود.

وی ادامه داد: ما به دنبال تربیت انسان فرمانبر نباید باشیم، در مقابل باید به دنبال این باشیم که آموزش‌و‌پرورش یک شهروند در تراز ایرانی اسلامی تربیت کند، در این میان باید یک تعریف درست از شهروند داشته باشیم، ضمن اینکه آموزش‌و‌پرورش به شیوه‌های مختلف اداره می‌شود و این کار را سخت می‌کند.

سخنگوی انجمن اسلامی ابراز داشت: در حال حاضر دانش‌آموزان مهارت خاصی ندارند و فقط به دنبال تولید مدرک هستیم، ما باید در آموزش‌و‌پرورش شرایط یک شهروندی که می‌خواهد در جامعه زندگی کند را مشخص کنیم، امروز حتی به سلامت دانش‌آموز نیز رسیدگی نمی‌شود.

خلیل‌آبادی بیان کرد: ما در مقطع ابتدایی در حال حاضر با مشکل نیرو معلم مواجه هستیم، این در حالی است که در مقطع متوسطه تراکم نیرو بالا است.

وی اضافه کرد: ما اگر به این سمت برویم که هدایت زندگی و شغلی برای دانش‌آموزان محیا کنیم خروجی خوبی خواهیم داشت، آسیب‌های اجتماعی امروز بخشی از همین چندگانگی در امر تربیت است که شکل گرفته است.

سخنگوی انجمن اسلامی در پایان گفت: افزایش مشارکت در انتخابات امنیت ملی و عمق استراتژیک ما را افزایش می‌دهد، بنابراین امید است کشورمان را بتوانیم با انتخابات درست بسازیم./816/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات