۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۴۹۵۰۱۳

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

اعلام برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در شهرستان های خوسف، فردوس و بشرویه و برگزاری جشنواره ملی شعر رضوی جوانه ها در خراسان جنوبی از جمله اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد نظری‌فرد، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوسف ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه اظهار داشت: شهید مطهری اسوه تقوا و پرهیزکاری بود و همه معلمان و مربیان عرصه تعلیم و تربیت باید به مقام خود افتخار کنند.

وی استاد مطهری را نمونه بارز علم آموزی و پژوهش برشمرد و افزود: آثار فاخر شهید مطهری گنجینه ‌ای گران بها برای حال و آیندگان است.

حجت الاسلام نظری‌فرد بیان کرد: در هفته بزرگداشت مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه برنامه ‌های متنوعی در سطح شهرستان تدارک دیده شده است و امیدواریم شاهد حضور تمام بسیجیان، فرهنگیان و مردم شهرستان در این برنامه ‌ها باشیم.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوسف افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با امام جمعه شهرستان خوسف، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و برگزاری مراسم محوری نشست روشنگری با سخنرانی سخنران کشوری از مهم ترین برنامه ‌های ناحیه سپاه در سطح شهرستان خواهد بود.

وی حضور بسیجیان در نمازجمعه، برنامه صبحگاه دانش آموزی، پیاده‌روی خانوادگی و محفل انس با قرآن را از دیگر برنامه ‌های این هفته برشمرد و گفت: سپاه و بسیج همواره در امر تبیین و روشنگری برای قشرهای مختلف مردم کوشا بوده و امیدواریم بتوانیم ذره‌ای از زحمات مربیان و معلمان را جبران کنیم.

انتخابات مظهر مردم سالاری دینی و قدرت نظام است

حجت الاسلام مهدی غلامی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فردوس ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته عقیدتی سیاسی در سپاه که به مناسبت شهادت شهید مطهری نام گذاری شده است جدا از کار تعلیم و تربیت نیست.

وی با اشاره به برنامه‌ های ویژه هفته عقیدتی سیاسی در فردوس، بیان کرد: در این هفته تلاش می‌ شود تفکر شهید مطهری و آثار این شهید که به فرموده امام راحل بدون استثناء ارزشمند است در جامعه حاکم شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فردوس خاطرنشان کرد: امروز از فکر و آثار این شهید غفلت شده و علت ترور این شهید در ابتدای انقلاب هراسی بود که دشمن از غالب شدن تفکراتش در جامعه داشت.

حجت الاسلام غلامی مراسم تجلیل از مربیان و هادیان عقیدتی سیاسی، دیدار با ائمه جمعه فردوس و اسلامیه، حضور منسجم در نماز جمعه و برگزاری محافل روشنگری در سطح حوزه‌ های مقاومت بسیج را از مهم ترین برنامه ‌های هفته عقیدتی سیاسی در فردوس برشمرد.

وی افزود: برگزاری جلسه‌ های گفتمان انقلاب و روشنگری در بحث انتخابات، نمایشگاه کتاب از آثار شهید مطهری، اردوهای فرهنگی سربازان و خواهران بسیجی، دیدار با جانبازان و پیشکسوتان دوران جنگ، غبارروبی گلزار شهدای گمنام، برگزاری محافل انس با قرآن و مسابقات وبلاگ نویسی از دیگر برنامه‌ های این هفته است که در حال اجراست و یا برگزار شده است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فردوس انتخابات را مظهر مردم سالاری دینی و قدرت نظام دانست و تأکید کرد: امروز حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح وظیفه شرعی و قانونی هر ایرانی است و دشمن از هر فرصت و نیرنگی برای حضور کمرنگ مردم در پای صندوق‌ های رأی استفاده خواهد کرد.

حجت الاسلام غلامی تأکید کرد: باید کسی را انتخاب کنیم که با قاطعیت از انقلاب و اسلام دفاع کند و حل مشکلات اقتصادی مردم و پیشرفت کشور با نگاه به درون مهم ترین دغدغه‌اش باشد.

وی، وظیفه و رسالت خبرنگاران برای غالب شدن گفتمان انقلاب اسلامی و پیاده شدن رهنمود های مقام معظم رهبری در جامعه، به ویژه انتخابات را مهم برشمرد و از آنان خواست خارج از هر گونه طرفداری از یک جناح سیاسی به وظیفه قانونی و شرعی خویش عمل کنند.

برگزاری 40 برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در شهرستان بشرویه

حجت الاسلام مهدی دهقانی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بشرویه امروز در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مهم ترین مسائلی که نیروهای نظامی را از دیگر نیروهای نظامی دنیا متمایز می کند وجود مجموعه عقیدتی سیاسی در بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: ایجاد یک وحدت فکری و اندیشه در بین نیروهای نظامی و همچنین بصیرت افزایی یکی از مهم ترین اهداف مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بشرویه اضافه کرد: محقق ساختن بصیرت سیاسی و بصیرت دینی در راستای تحقق تاکید های مقام معظم رهبری و تبیین خط مشی فکری و سیاسی بر اساس این دو اصل یکی از مهم ترین رویکردهای بسیج است.

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به برنامه های اجرایی در هفته یادشده، اظهار کرد: برگزاری نشست های روشنگری و بصیرت عمومی و تشکیل حلقه های صالحین منتخب از جمله مهم ترین برنامه های فرهنگی است.

وی افزود: همچنین به مناسبت روز گرامی داشت مقام معلم با همکاری آموزش و پرورش زنگ سپاس از مقام معلم در تمامی مدارس بشرویه به صدا در می آید.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بشرویه از برگزاری نشست های حلقه های صالحین با محور اندیشه های شهید مطهری خبر داد و گفت: مسابقه کتابخوانی با موضوع شاخصه های رییس جمهوری اصلح در کلام امام و رهبری نیز اجرا می شود.

حجت الاسلام دهقانی ادامه داد: دیدار با امام جمعه، همایش پیاده روی مربیان، مراسم یادبود شهدای فرهنگی، دیدار با خانواده های شهدا و اردوهای فرهنگی و محافل انس با قرآن از دیگر برنامه های فرهنگی و ورزشی است که در این هفته به اجرا در می آید.

وی تاکید کرد: یکی از اصولی ترین اهداف مجموعه بسیج و سپاه حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است و هر جا که حس شد دستاوردهای انقلاب مورد تهدید قرار گرفته است، بسیج وارد عرصه می شود.

برگزاری جشنواره رضوی گام موثری در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) دارد

حجت الاسلام قاسم شهریاری، امام جمعه موقت فردوس با اشاره به برگزاری جشنواره شعر رضوی جوانه ها در استان گفت: شعری که سروده می شود باید در دو تراز اسلامی و انقلاب اسلامی قرار داشته باشد.

امام جمعه موقت فردوس افزود: در تراز اسلامی یعنی اینکه شعر شاعر در مدح اهل بیت(ع) و پیامبر عظیم الشان اسلام سروده شود.

حجت الاسلام شهریاری ادامه داد: در تراز انقلاب اسلامی نیز اثر یک شاعر باید در سه مقوله مورد توجه قرار گیرد که شامل استکبار ستیزی، یاری گر مظلوم و به حرکت در آورنده می باشد.

وی از آثار شاعر مشهور انقلاب مرحوم سبزواری به عنوان آثاری یاد کرد که تمامی این سه ویژگی را در بردارد و در ادامه اذعان داشت: کمیت اسدی از شعرایی بود که در نزد امام محمد باقر(ع) شعری را در مدح اهل بیت خواند که امام باقر(ع) در تقدیر از این شاعر اینگونه سخن گفت که: ای کمیت اگر در نزد ما ثروتی می بود همه آن را به تو می بخشیدیم.

امام جمعه موقت فردوس در ادامه به سخن پیامبر اسلام(ص) به حسان یکی از شعرای بزرگ در جلسه ای که شعری در مدح اهل بیت (ع) خوانده، اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم(ع) در تجلیل از این شعر شاعر بزرگ این گونه فرموده اند که: ای حسان تا زمانی که در شعرت از ما اهل بیت  دفاع کنی روح القدس کمک کار تو خواهد بود.

حجت الاسلام شهریاری ادامه داد: برگزاری جشنواره رضوی نیز گام موثری در ترویج فرهنگ اهل بیت به ویژه ولی نعمت همه ما امام رضا(ع) می باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری این گونه جشنواره ها می تواند در انتقال فرهنگ رضوی در بین  اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان و نوجوانان بسیار موثر باشد.

گفتنی است؛ جشنواره ملی شعر رضوی جوانه ها در راستای پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) مرداد ماه سال جاری در خراسان جنوبی برگزار می شود./880/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات