۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۹۵۱۱۳
نماینده ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور:

شبهه­ زدایی در مورد بازسازی عتبات عالیات رسالت مهم روحانیان است

نماینده ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به طرح برخی شبهات در مورد ماهیت بازسازی عتبات عالیات، گفت: یکی از وظایف روحانیان فعالیت برای شبهه­ زدایی مناسب و مستدل در این زمینه است.
حجت الاسلام محمدی - نماینده ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام کاظم محمدی، نماینده ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، امروز در نشست هیأت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت‌های ارزنده این ستاد در استان، اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی در سطح کشور به‌عنوان یکی از ستادهای شاخص و برتر شناخته شده است.

وی با اشاره به انسجام مناسب موجود در این استان با محوریت علما و روحانیان، اضافه کرد: انسجام موجود در خراسان شمالی ظرفیت مناسبی برای ارتقای بعد معنوی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به میزان کمک‌های نقدی و غیرنقدی استان خراسان شمالی درزمینهٔ بازسازی عتبات عالیات، خاطرنشان کرد: این استان نسبت به جمعیت و شرایط خود، درزمینهٔ فعالیت برای بازسازی حرم مطهر ائمه اطهار(ع) در عراق در مرتبه عالی قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر فعالیت بیشتر روحانیان و مبلغان درزمینهٔ فرهنگ‌سازی برای افزایش مشارکت مردم در بازسازی عتبات عالیات، شبهه­زدایی از ماهیت فعالیت برای بازسازی عتبات عالیات را یکی دیگر از رسالت‌های مهم روحانیان در این زمینه دانست و افزود: یکی از وظایف روحانیان فعالیت برای شبهه­زدایی مناسب و مستدل در مورد اصل فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: علما و روحانیان باید برای شبهه زدایی از خدمات ستاد بازسازی عتبات عالیات فعالیت کرده و شبهات مجازی و مطرح شده را به‌صورت مستدل پاسخ دهند.

وی ادامه داد: برخی سؤال می‌کنند در حالی که در کشور فقیر داریم یا نیاز به فعالیت عمرانی زیادی وجود دارد چرا باید به بازسازی عتبات عالیات کمک کنیم که این شبهات باید از سوی علما، روحانیان و مبلغان پاسخ داده شود.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه علما می‌توانند در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: علما و روحانیان خادم اهل بیت(ع) هستند و بزرگ‌ترین افتخار هم خادمی اهل بیت(ع) است؛ ازاین‌رو فعالیت در این مسیر توفیق ذی‌قیمتی بوده و باید قدر دانسته شود.

گفتنی است، در این نشست با قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام محمدی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی به‌عنوان مسؤول جدید امور روحانیان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی معرفی شد./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات