۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۹۵۱۶۰
امام جمعه شهرستان آران و بيدگل:

شهيد مطهري الگوي تمام عيار جامعه است

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل، شهيد مطهري الگوي تمام عياربراي جامعه بزرگ مسلمين و اساتيد دانشگاه دانست و گفت: اعتلاي فرهنگ و انديشه ايران اسلامي را در گرو تلاش هدفمند معلمان و اساتيد است.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي امام جمعه آران و بيدگل

حجت الاسلام سيد محمد موسوي در  امروز گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، به مناسبت سالگرد شهادت شهيد مطهري و روز معلم، با گراميداشت ياد و خاطره شهيد مطهري و تبريك روز معلم، گفت: شهيد مطهري الگوي تمام عياربراي جامعه بزرگ مسلمين و اساتيد دانشگاه بود.

وي افزود: تدبير ويژه نامگذاري اين روز بنام روز معلم و يادآوري زحمات اين عزيزان در عرصه تعليم و تربيت فرزندان جامعه ايران اسلامي است كه قرار است در آينده به عنوان كادرهاي نظام اسلامي از آنها استفاده شود.

حجت الاسلام موسوي، اعتلاي فرهنگ و انديشه ايران اسلامي را در گرو تلاش هدفمند معلمان و اساتيدي دانست که در ترويج علم و دانش و بينش مانند شهيد مطهري اهتمام مي ورزند، از اين رو نام وجايگاه والاي معلم در فرهنگ ماهمواره با قداست و احترام همراه بوده است.

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل در ادامه با اشاره به اينكه تعليم و تعلم از شؤون الهي است، اظهار داشت: خداوند اين موهبت را به پيامبران و اولياء پاک خودش داد تا مسير هدايت را به بشر نشان دهند.

وي يادآور شد: رسالت معلم در اين است كه سياهي جهل را از دلها مي زدايد و زلال دانايي را در روان بشريت جاري و ساري مي كند، بنابراين ظرافت و زيبايي کار معلمان در عرصه تعليم و تربيت ستودني است و قدرداني از زحمات اين قشر خدوم و پرتلاش براي آحاد جامعه اسلامي ضرورتي اجتناب ناپذيراست.

به گفته وي، ستايش معلم، تکريم ارزش هاي پايدار و با عظمتي است که انسان و انسانيت برآن استوار است و نکوداشت مساعي او حرمت نهادن به علم و حرکت در مسير تحول و تعالي است.  

حجت الاسلام موسوي، گفت: جهاد ستودني معلمان در عرصه تعليم و تربيت در پسشگاه خداوند اجراي عظيم دارد، بنابراين از معلمان و استادان فرهيخته، دانش جويان و دانش آموزان پر تلاش مي خواهم تا به عنوان طلايه داران اين عرصه بستر مناسبي براي تحقق اين امر مهم فراهم كنند.  

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل در ادامه يادآور شد: دوازدهم ارديبهشت ماه سالروز پاسداشت مقام والاي معلم، فرصتي مغتنم است تا ضمن گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد مرتضي مطهري، از معلمان که کاروان دانش بشري را به سوي تعالي ورهنمون مي كنند تقدير و تجليل شود./1307/۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات