۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۹۵۱۶۵
ساجدی‌فر:

مسلمانان بدون قرآن بی‌محتوا و بدون پشتوانه خواهند بود

ساجدی‌فر با بیان اینكه یكی از مهم‌ترین تلاش‌های دشمنان اسلام، جدایی مسلمانان از قرآن كریم است گفت: مسلمانان بدون قرآن بی‌محتوا و بدون پشتوانه خواهند بود.
مسابقات قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از شیراز، محمود ساجدی‌فر، معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت كشور امروز، ۱۲ اردیبهشت‌ماه در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات سراسری قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن كریم طلاب و مدارس علوم دینی اهل سنت كشور كه در شیراز در حال برگزاری است، گفت: یكی از مهم‌ترین تلاش‌های دشمنان اسلام، جدایی مسلمانان از قرآن كریم است و برای آن نقشه‌های مختلفی می‌كشند.

وی با تأکید بر اینکه مسلمانان بدون قرآن بی‌محتوا و بدون پشتوانه خواهند بود اظهار داشت: راه سعادت و كمال مسلمانان پرداختن به نسخه شفابخشی است كه در كنار آن‌ها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت كشور با خاطرنشان کردن این که یكی از تهمت‌هایی كه همواره به مسلمانان می‌زنند این است كه آنان از علم و معرفت عقب مانده هستند در حالی كه جهل و نادانی از اصولی‌ترین سوغات برنامه‌های غرب برای انسان‌ها است، افزود: امروز به بركت جمهوری اسلامی، سفره قرآن در كشور ما گسترده شده است و قطعاً اگر پای این سفره بنشینیم، آینده خود و فرزندانمان را تضمین خواهیم كرد.

رییس ستاد برگزاری مسابقات سراسری قرآن كریم طلاب و مدارس علوم دینی اهل سنت كشور با یادآوری منویات مقام معظم رهبری مبنی بر روی آوردن به مفاهیم قرآن كریم و بهره‌گیری از تفاسیر و معارف قرآن كریم گفت: تلاوت، صوت و لحن قرآن كریم همگی كلید ورود به همین هدف مدنظر رهبری است.

ساجدی‌فر با بیان اینكه ما در تلاش هستیم تا رویكرد قرآنی را در كشور خود توسعه دهیم و حضور پررنگ قرآنیان را در محافل و مجالس مختلف رقم زنیم، به برگزاری این مسابقات اشاره كرد و به تشریحی از اهداف برگزاری آن پرداخت و ادامه داد: نخستین هدف، گسترش و تعمیق فرهنگ و معارف قرآن كریم در جامعه است.

وی خواستار توجه علما و قرآنیان به رفتار و كردارشان شد و تصریح کرد: مردم از علما و اهل قرآن حرف‌شنوی دارند بنابراین این قشر باید مراقب رفتار و سبك زندگی خود باشند چرا كه الگویی برای دیگران هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت كشور ایجاد وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات عنوان كرد و خاطرنشان کرد: اهل سنت برای ما یك اقلیت مذهبی نیست؛ آنان اهل این كشور هستند و این كشور یك كشور مسلمان‌نشین است و تمام مسلمانان شیعه و سنی اهل آن هستند.

رییس ستاد برگزاری مسابقات سراسری قرآن كریم طلاب و مدارس علوم دینی اهل سنت كشور تعداد افراد شركت‌كننده در مسابقات قرآن امسال را ۹۰۰ نفر در كشور اعلام كرد و افزود: از این تعداد ۱۵۵ نفر از آنان به مرحله كشوری مسابقات راه پیدا كردند كه متأسفانه تعدادی از آنان موفق به حضور در این مرحله نشدند و هم‌اكنون ۱۴۰ نفر از قرآنیان ۸ استان كشور در این مسابقات حضور دارند.

به گفته وی، برای برگزاری این مسابقات تلاش شد تا از داوران ملی و بین‌المللی شیعه و سنی استفاده شود و در این راستا ۵ داور شیعه و ۵ داور سنی برای این مسابقات انتخاب شده بودند كه متأسفانه ۴ نفر از داوران اهل سنت نتوانستند خود را به این مسابقات برسانند و تنها استاد حسینی از كردستان از میان مسلمانان اهل سنت در میان جمع داوران این دوره از مسابقات حضور دارند.

رییس ستاد برگزاری مسابقات سراسری قرآن كریم طلاب و مدارس علوم دینی اهل سنت كشور همچنین از رشد ۴۹ درصدی این دوره از مسابقات نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در این مسابقات طلاب و روحانیان مدارس علوم دینی اهل سنت تمام استان‌ها به جز استان سیستان و بلوچستان حضور دارند كه امیدواریم در سال‌های آینده شاهد حضور آنان نیز در این مسابقات باشیم./۸۲۵/۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات