۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۹۵۳۸۹

دیدار سفیر ایران با سید عمار حکیم

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار با رییس ائتلاف ملی عراق و رییس تشکیلات بسیج مردمی اوضاع امنیتی و سیاسی عراق و منطقه را بررسی کردند.
دیدار ایرج مسجدی سفیر ایران با عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر رییس ائتلاف ملی عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی این کشور، آخرین دستاوردهای اوضاع امنیتی و سیاسی عراق و منطقه را بررسی کرد.

بنات بر این بیانیه، سید عمار حکیم در این دیدار اظهار داشت که عراق در آستانه بستن صفحه نظامی جنگ با داعش و آماده شدن برای شروع عملیات بازسازی در شهرهای آزاد شده است.

وی در عین حال از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.

حکیم ابراز امیدواری کرد که با شروع به کار ایرج مسجدی به عنوان سفیر جدید ایران در عراق همکاری ها بین دو کشور در زمینه های امنیتی و سیاسی و اقتصادی به ویژه در زمینه گردشگری دینی گسترش بیشتری یابد.

روز گذشته نیز سفیر جمهوری اسلامی در عراق با 'فالح الفیاض' رییس تشکیلات بسیج مردمی و مشاور نخست وزیر عراق در امور امنیت ملی این کشور دیدار و گفت وگو کرده بود.

دفتر مشاور نخست وزیر عراق در امور امنیت ملی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که الفیاض و مسجدی در این دیدار آخرین تحولات بین المللی و منطقه ای را بحث و گفتوگو کردند.

فالح الفیاض در این دیدار بر گسترش مناسبات بین دو کشور و ارتقا و تقویت همکاری ها برای نابودی تروریسم تاکید نمود؛ همزمان ایرج مسجدی نیز در سخنانی بر ارتقا مناسبات بین دو کشور تاکید کرد.

سفیر کشورمان در عراق در طول روزهای گذشته با شماری از دولتمردان و رهبران سیاسی عراق دیدار و گفت وگو داشته است./۸۴۷/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات