۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۹۵۴۷۱
امام جمعه تبریز مطرح کرد؛

ضرورت آشناسازی نسل جوان با اندیشه های امام راحل

آیت الله مجتهد شبستری با تأکید بر بستر سازی برای شناخت و آشنایی نسل جوان با افکار بلند امام راحل، گفت: نسل جوان و آینده ساز کشور باید با اندیشه های امام راحل آشنا شوند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در نخستین جلسه برنامه ریزی بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل به پیروزی رسید، اظهار داشت: امام خمینی (ره) فردی معنوی و الهی بود.

وی انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب بی نظیر در جهان دانست و ابراز داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هیچ گاه قابل مقایسه با سایر انقلاب‌ها نیست، رهبری این انقلاب در حقیقت با بنیانگذار کبیر آن یعنی امام راحل بود که دارای کمالات روحانی و نفسانی بسیاری بود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امام خمینی(ره) یک اسوه و الگوی کم نظیر است که نیازمند تعمق در سخنان ارزشمند ایشان و سیره رفتاری ایشان هستیم، تصریح کرد: نسل جوان و آینده ساز کشور باید با اندیشه امام راحل آشنا شوند، باید هر ساله مطالب و خاطرات این بزگوار در جامعه طرح و تبیین شود.

وی با اشاره به گستره اندیشه امام راحل برای آزادی جهان اسلام و اعتلای آن از دست استکبار و اجانب غربی، خاطرنشان کرد: هیچ گاه امام خمینی(ره) تفکر، اندیشه و توجه خود را محدود به ایران نکرد، بلکه او به فکر جهان اسلام و اسلام ناب محمدی بود، امام به دنبال آزاد سازی اسلام و احیای احکام الهی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر بسترسازی برای شناخت و آشنایی نسل جوان با افکار بلند امام راحل، گفت: برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) سبب خواهد شد تا دشمنان بدانند که ملت ایران هیچ گاه از این انقلاب و امام راحل جدا نخواند شد.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر ر روستا، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی بر مردم و جمهوریت استوار است، از این رو بود که امام راحل بر شرکت گسترده در انتخابات تأکید داشتند و با بنا نهادند کشور بر پایه مردم سالاری نشان دادند که باید مردم سرنوشت کشور خود را رقم بزنند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به تقارن ایام بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) با ماه مبارک رمضان این فرصت را مغتنم و ارزشمند دانست و گفت: مراسم لیالی قدر و روز قدس از مراسمات مهم و ارزشمندی است که لازم است باشکوه و عظمت برگزار شود.

وی روز قدس را یادگار امام خمینی(ره) دانست و گفت: روز قدس روز فریاد مظلومیت ملت فلسطین و صدای بلند ظلم ستیزان عالم است، این روز مهم و ارزشمند باید با برنامه ریزی دقیق و حساب شده با قدرت و شکوه برگزار شود تا دشمن بدانند که مظلومان عالم بدون فریاد رس نیستند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به گسترش فرهنگ حضور در مراسم شب‌های قدر و احیای آن، گفت: به فضل الهی شاهد هستیم که مردم به ویژه جوانان روز به روز اشتیاق بیشتری برای حضور در این مراسم معنوی دارند، بنابراین باید مساجد به ویژه مصلی آماده پذیرایی از مردم باید باشند./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات