۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۹۵۵۱۵
مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی:

آموزه‌های قرآن راهگشای مشکلات فرهنگی جامعه است

حجت الاسلام مصائبی هدف از برگزاری مسابقات قرآن را ترویج فرهنگ قرآنی و دین مبین اسلام در جامعه دانست و گفت: بهره‌گیری از معارف قرآن بهترین راه نهادینه‌سازی معارف دینی است.
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در جمع خبرنگاران با بیان این‌که سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به‌ عنوان  متولی  عالی‌ترین سطح مسابقات قرآنی در کشور است، گفت: مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم از این هفته در استان آغاز می‌شود.

وی افزود: شکل برگزاری مسابقات اوقاف و امورخیریه به گونه‌ای است که نفرات برگزیده مرحله شهرستانی به مرحله استانی و از آن به مرحله کشوری و بین‌المللی راه خواهند یافت و اگر این سلسله مراتب در برگزاری مسابقات نباشد ایجاد رقابت و شناسایی استعدادهای قرآنی پدید نمی‌آید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: اهمیت برگزاری مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در میان مردم به‌ویژه جوانان به گونه‌ای است که می‌توان از آن برای گرایش جوانان به سوی قرآن و عترت استفاده کرد که این ظرفیت اثرات موثری در جامعه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام مصائبی در ادامه هدف دیگر از برگزاری این مسابقات، را ترویج فرهنگ قرآنی و دین مبین اسلام در جامعه دانست و یادآور شد: بهره‌گیری از معارف قرآن و آموزه‌های آن بهترین راه نهادینه‌سازی معارف دینی است.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن که هر ساله توسط سازمان اوقاف و امور خیریهبرگزار می‌شود و از جمله مسابقاتی است که نه رده سنی و نه قشر شناخته شده‌ا‌ی دارد و همه اقشار مختلف مردم در هر رده تحصیلی و هر شغلی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بر جامعیت قرآن نسبت به سایر کتاب‌های آسمانی تأکید کرد و گفت: قرآن کریم آن‌قدر ابعاد مختلفی دارد که هرچقدر در عرصه های فرهنگی و اجتماعی برای توجه بیشتر به این کتاب الهی تلاش شود کم است./102/935/ب1

ارسال نظرات