۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۴۹۵۵۹۹
عضو جامعه مدرسین:

تناقض گویی کاندیداها به اعتماد ملی آسیب می‌رساند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه کاندیداها عمدتا از نخبگان و فرهیختگان کشور هستند و اظهانظرها و رفتارشان خواه ناخواه در روح و افکار جامعه اثر می گذارد، گفت: هررفتار معقول، منطقی و مودبانه ، پیش از آنکه تبلیغ برای ریاست جمهوری باشد، تبلیغ ارزشهای اسلامی است.
آیت الله سیداحمد حسینی خراسانی،نماینده مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد بااشاره به مناظرات و لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی گفت:  نوع سوالات مناظره و تنوع آن و مدیریت برنامه و زمانبندی ها در مجموع مناسب است اما کاندیداها نیز باید در همان محدوده سوال، پاسخگو باشند و اگر به پاسخ کاندیدای دیگری اشکال دارند، کاملا مطابق موازین علمی، منطقی و عرفی بیان کنند.

وی تصریح کرد: کاندیداها می بایست از این فرصت که به برکت نظام اسلامی و خون شهدا به وجود آمده و رسانه ملی با همه امکانات در اختیارشان قرار گرفته است، برای ارتقای سطح دانش سیاسی، اجتماعی و دینی مردم استفاده و عمل، گفتار، موضع گیری ها و روش و منشهای تبلیغاتی مروج ادب، اخلاق و متانت در جامعه به ویژه برای نسل جوان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه کاندیداها عمدتا از نخبگان و فرهیختگان کشور هستند و اظهانظرها و رفتارشان خواه ناخواه در روح و افکار جامعه اثر می گذارد، افزود: هررفتار معقول، منطقی و مودبانه ، پیش از آنکه تبلیغ برای ریاست جمهوری باشد، تبلیغ ارزشهای اسلامی است.

تناقض گویی ها به اعتماد ملی آسیب می رساند

وی با اشاره به اینکه پرخاش یا اتهام زنی جرم علنی است، اضافه کرد: اینکه برخی سخنان گذشته خود را منکر می شوند و در واقع دروغ می گویند، قباحت دروغگویی در جامعه را از بین می برد؛این تناقض گویی ها به اعتماد ملی آسیب می رساند و سبب بی اعتمادی مردم به مسؤولان می شود.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: همه مسؤولان باید توجه داشته باشند که مهمترین سرمایه نظام، اعتماد عمومی که اگر خدشعه دار شود خسارات جبران ناپذیری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، اخلاق مداری را اولویت نخست و کسب رأی مردم را دومین اولویت تبلیغات انتخاباتی دانست و افزود: اگر کاندیداها در کشورهای غربی، با برخوردهای ناشایست، آبروی خود و ملتشان را می برند از آنها انتظاری نیست اما برای ما که مسلمان و الگو هستیم، چنین رفتارهایی چه از سوی کاندیداها و چه هوادارانشان دور از شأن است.

وی، برخورداری از روحیه جهادی و انقلابی را از مهمترین عوامل برون رفت کشور از مشکلات مدیریتی و اقتصادی برشمرد و افزود: بر این باوریم که اگر دولت، اعضای کابینه و مدیران آنها  روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند، با تکیه بر توانمندیهای داخلی مطمئنا بر مشکلات فائق می آییم./930/ 302/ص

ارسال نظرات