۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۹۵۷۱۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

اجرای طرح تلاوت نور در یک هزار و ۵۷۱ مسجد استان آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که هم اکنون یک هزار و ۵۷۱ مسجد تحت پوشش طرح تلاوت نور هستند، گفت: هم اکنون ۱۲۶۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت دارد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز با ارایه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته اظهار داشت: حدود ۵ هزار مسجد فعال در سطح استان وجود دارد که بیش از یک پنجم این تعداد دارای کانون فرهنگی هنری هستند.

وی با بیان این‌که هم اکنون ۱۲۶۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: سال ۹۱ حدود ۴۸ مؤسسه قرآنی زیر نظر اداره کل ارشاد استان فعالیت می کرد که با رشد ۳۲ درصدی به ۶۳ مؤسسه رسیده است، ضمن این‌که تعداد اعضای کتابخانه‌های مسجدی وابسته به ستادعالی کانون های مساجد در استان از ۶۴ هزار نفر به ۷۲ هزار رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که هم اکنون یک هزار و ۵۷۱ مسجد تحت پوشش طرح تلاوت نور هستند، گفت: سال گذشته بیش از هزار در حوزه های مختلف هنری و فرهنگی در سراسر شهرها و روستاهای استان برگزار شد، که امسال امسال از نظر کمی و کیفی برنامه‌ها ارتقا خواهد یافت.

وی با بیان این‌که سیاست اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برون‌سپاری فعالیت‌ها، برنامه‌ها و جشنواره به نهادهای غیردولتی و انجمن های فرهنگی هنری است، گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب، جشنواره تئاتر فجر و جشنواره خوشنویسی از نمونه‌های موفق برگزاری برنامه‌ها از سوی مؤسسات مردمی بوده است.

محمدپور با بیان اینکه اعتبارات دولتی برای نگهداری فضاهای فرهنگی و هنری استان کافی نیست، تصریح کرد: مجتمع‌های فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی به مردم واگذار می‌شوند، تصمیم جدی بر این است که دولت تنها اقدامات حاکمیتی و نظارتی داشته باشد و بقیه امور به خود مردم واگذار کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه برگزاری جشنواره مطبوعات در سال گذشته بازخورد مثبت فراوانی داشته است، افزود: این جشنواره که سال‌های متمادی مورد بی‌مهری قرار گرفته بود، سال گذشته با استقبال اهالی رسانه برگزار شد، چنانکه بیش از ۱۲۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود. 

وی با بیان این‌که به دنبال ارتقای سطح  کیفی مطبوعات استان هستیم، گفت: تعداد رسانه‌های مجوزدار آذربایجان شرقی از 157 رسانه مکتوب و مجازی در سال 91 به 302 رسانه در سال 95 افزایش یافته است، که از این تعداد 92 مورد مربوط به پایگاه‌های خبری و مابقی مربوط به نشریات مکتوب هستند.

محمدپور در پایان با تأکید بر این‌که جریان توسعه بدون توجه به فرهنگ ناقص خواهد بود، افزود: تکیه بر فرهنگ در همه بخش‌ها موجب تأمین منافع ملی است، از سوی دیگر نگاه کاریکاتوری به فرهنگ مطلوب نیست، مادامی که توسعه فرهنگی متوازن رخ ندهد، شاهد نگرش های سلیقه‌ای در این عرصه خواهیم بود./203/935/ب1

ارسال نظرات