۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۹۵۷۸۵

فرهنگ اساس دین و انقلاب است

معاون آموزش موسسه فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراز کرد: معلمان با نسلی پرسشگر و مطالبه‌گر سر و کار دارند و باید با تحلیل ‌های درست خود آن ها را راهنمایی کنند.
فرهنگ

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، قادر آشنا معاون آموزش موسسه فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آیین بزرگداشت مقام معلم که در دانشگاه فرهنگ و هنر واحد کرمانشاه برگزار شد، گفت: مقام معلم یک مقام ارزشمند و فرهیخته است.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری سالروز شهادت شهید مطهری به نام روز معلم نامگذاری بسیار مناسبی است، افزود: شهید مطهری یکی از نظریه پردازان، زمان شناسان و تحلیل گران انقلاب اسلامی بود.

آشنا، با بیان اینکه شهید مطهری در آثار خود مسائل مختلف را به خوبی تحلیل کرده است، اظهار کرد: امام راحل (ره) بارها گفته اند آثار شهید مطهری را مطالعه کنید تا به فراموشی سپرده نشود.

معاون آموزش موسسه فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراز کرد: معلمان با نسلی‌ پرسشگر و مطالبه‌گر سر و کار دارند و باید با تحلیل‌ های درست خود آن ها را راهنمایی کنند.

وی با اشاره به اینکه معلمان الگوی دانشجویان و دانش آموزان هستند، تأکید کرد: معلمان باید مراقب رفتار و کردار و حتی‌‌ نحوه لباس پوشیدن خود باشند چون دانشجویان از آن ها یاد می‌گیرند و الگوبرداری می‌کنند.

آشنا، با بیان اینکه فرهنگ اساس دین و انقلاب است، تصریح کرد: چالش هایی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم به دلیل عدم بهره‌گیری از فرهنگ دینی است.

معاون آموزش موسسه فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد: برخی فکر می‌کنند که فرهنگ و هنر یک مسئله کاربردی نیست اما این یک دیدگاه اشتباه است و تمام بخش های فرهنگی بدون استثناء مهارتی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه دانشجویان باید درس را در عمل یاد بگیرند، یادآور شد: فردی که فارغ التحصیل می شود باید برای جامعه خود مفید باشد و بتواند یافته‌ ها و‌ آموخته های خود را ارائه دهد./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات