۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۹۵۸۰۲
مولوی پرویزی نیا:

اهل بیت جزء ایمان اهل سنت هستند/ دشمنان از وحدت ما می‌ترسند

مولوی پرویزی نیا محبت اهل بیت را جرء ایمان اهل سنت دانست و گفت: در زمان ستمشاهی تبلیغ می شد که اهل سنت ناصبی هستند اما دیدگاه ما محبت و ارادت به اهل بیت است.
مولوی محمود پرویزی نیا، امام جمعه اهل سنت مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی محمود پرویزی نیا، امام جمعه اهل سنت مشهد امروز در کنگره منطقه‌ای شعر و مقاله «بانوی آفتاب از دیدگاه مذاهب» که در تالار ملاصدرای دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: اهل سنت اگر در نماز خود به پیامبر و آل او درود نفرستند نمازشان اشکال دارد؛ پس امکان ندارد این گروه اهل بیت را دوست نداشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه اهل سنت از محبان اهل بیت هستند خاطرنشان کرد: عترت و سنت از هم جدا نیستند؛ چون عترت از قرآن و سنت رسول خدا پیروی می‌کنند؛ از این رو اگر ما پیرو اهل بیت باشیم به سنت عمل کرده‌ایم.

مولوی پرویزی نیا با بیان اینکه اهل سنت در نظام شاهنشاهی جایگاهی نداشتند افزود: امروز ما به برکت نظام جمهوری اسلامی در همه جا حضور داریم در حالی که پیش از آن راه به جایی نداشتیم.

وی محبت اهل بیت را جزء ایمان اهل سنت دانست و بیان کرد: در زمان ستمشاهی تبلیغ می شد که اهل سنت ناصبی هستند اما اکنون با فراهم شدن بستر می‌توان مطرح کرد که دیدگاه ما محبت و ارادت به اهل بیت است.

مولوی پرویزی نیا با اشاره به فضایل حضرت زهرا ابراز داشت: در یکی از روایات ما آمده که افرادی پیامبر را مسخره می‌کردند که فرزند پسر ندارد اما خداوند با وجود زهرا(س) نسل او را ادامه داد و آن دشمنان پیامبر که او را مسخره می‌کردند ابتر شدند.

وی به اظهارات رهبر انقلاب درباره وحدت اشاره و عنوان کرد: رهبر انقلاب همواره گوشزد می‌کنند که وحدت داشته باشیم زیرا دشمنان از همین وحدت ما می‌ترسند.

مولوی پرویزی نیا در پایان گفت: ما به مردم سیستان و بلوچستان افتخار می‌کنیم؛ آنان به خوبی مرزهای ما را نگهبانی می‌کنند./203/831/ب1

ارسال نظرات