۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۹۵۹۲۱
آیت الله سلیمانی:

انقلاب اسلامی با حضور حداکثری در انتخابات بیمه می شود

آیت الله سلیمانی گفت: ملت ایران می‌توانند با حضور خود انقلاب را بیمه کنند و هرچه این حضور گسترده تر باشد به همان اندازه پایه های انقلاب قوی‌تر و مشروعیت نظام اسلامی بیشتر خواهد شد.
آیت‌الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه زاهدان امروز در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان، گفت: با انتخابات فاصله زیادی نداریم و شور و هیجان انتخاباتی آرام آرام کشور را فرا می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: نظام اسلامی به تمام انتخابات‌ها به چشم فرصتی برای تقویت ارکان نظام مردم سالاری دینی توجه دارد.

وی با تأکید بر اینکه نظام ما خواهان آن است که انتخابات به شایسته ترین شکل ممکن برگزار شود افزود: انتخابات شایسته، ارزشمند و پایدار مؤلفه ها و شاخصه هایی دارد که از نگاه رهبر معظم انقلاب، آگاهی و شناخت این مؤلفه ها جزء تکالیف و وظایف هر فرد قلمداد می‌شود.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: همه باید قدر انتخابات را بدانند؛ انتخابات را باید گرامی بداریم و تلاش کنیم تا انتخابات سالم، با امنیت، با سلامت و گسترده انجام شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن درصدد است که انتخابات را خراب کند اظهار داشت: ملت ایران با بیداری و هوشیاری پیش بروند تا انتخاباتی گسترده، با نشاط و شور و شوق سالم همراه با امنیت رخ دهد.

امام جمعه زاهدان اذعان داشت: انتخابات برای کشور ذخیره است که این مهم مسؤولیت بسیاری برای کشور خواهد بود.

وی نخستین ویژگی و مؤلفه انتخابات سالم را حضور حداکثری دانست و بیان کرد: در نظام مردم سالاری دینی و نظامی مبنی بر رأی و خواسته ملت، مردم با حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی می توانند اینگونه نظام را معنا کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ملت ایران می‌توانند با حضور خود انقلاب را بیمه کنند و هرچه این حضور گسترده تر باشد به همان اندازه پایه های انقلاب قوی‌تر و مشروعیت نظام اسلامی بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به سایر ویژگی‌های انتخابات سالم بیان کرد: آرامش در انتخابات، سلامت انتخابات، قانون‌گرایی، روان بودن انتخابات و سلامت رقابت انتخاباتی از دیگر شاخصه ها و مؤلفه های انتخابات سالم است.

آیت الله سلیمانی با تأکید بر اینکه انتخابات باید مظهر وحدت ملی باشد افزود: ناامنی فضای انتخاباتی یقینا از اهداف دشمن بوده و هرکس و هرجریانی بخواهد به ناامنی انتخابات دامن بزند در میدان دشمن قرار دارد و آب را در آسیاب دشمن ریخته است.

وی رأی مردم را امانت دانست و اظهار داشت: مسؤولان موظف هستند به حفظ و صلابت آرای مردم اهمیت دهند؛ همه دست اندرکاران انتخابات رسالت دارند از آرای مردم پاسداری کنند.

وی در پایان افزود: در عرصه انتخابات باید اخلاق مدار بود؛ چرا که کشور ما با خون شهدا و مکتب اسلام شکل گرفته و در رأس نظام ولی فقیه است./۲۰۱/۸۳۱/ب۱

ارسال نظرات