۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۹۵۹۹۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

وحدت حوزه و دانشگاه سبب تقویت ابعاد علمی و دینی جامعه می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: دشمنان به دنبال انحراف‌افکنی و ایجاد جبهه‌های متفاوت دینی و علمی در بین نخبگان کشور هستند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در دیدار معلمان و فرهنگیان که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، اظهار کرد: معلمان و روحانیان از عوامل اصلی تأثیرگذاری فرهنگی در جامعه هستند.

وی رشد علمی و تغییر ناهنجاری‌های موجود در جامعه را مشروط به فعالیت ویژه و دلسوزانه روحانیان و معلمان دانست و افزود: شهید مطهری تابلوی انقلاب، مغز متفکر راهبردی نظام جمهوری اسلامی و طراح اصلی اهداف این نظام مقدس بود؛ اما دشمنان اسلام با ترور عالمان و اندیشمندان جامعه اسلامی به دنبال شکست ایران و اسلام و جامعه مدنی اسلامی بودند که در این راه ناکام ماندند.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه معلمان در مدارس و اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌ها می‌توانند سبب ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی شوند، اضافه کرد: دشمنان به دنبال انحراف‌افکنی و ایجاد جبهه‌های متفاوت دینی و علمی در بین نخبگان کشور هستند؛ این در حالی است که اتحاد حوزه و دانشگاه می‌تواند سبب تقویت علمی و دینی در جامعه اسلامی شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه نقش معلم در تربیت جامعه اسلامی روشن بوده و معلمان از اقشار تأثیرگذار به‌ویژه در تربیت جامعه هستند، خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که معلمان دلسوز داشته باشد می‌تواند مراتب رشد را طی کند.

وی اضافه کرد: همان‌طور که شمع خود می‌سوزد و اطراف خود را روشن می‌کند، معلمان دلسوز و وظیفه‌شناس که دانش آموزان و دانشجویان خود را با زحمات شبانه‌روزی به‌سوی روشنایی و هدایت می‌کنند هم جامعه را با نور علم و معرفت خویش روشن می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه در حقیقت آموزه‌های معلم همانند قطرات باران دل‌های تشنه را سیراب و استعدادها را شکوفا می‌کند، اضافه کرد: تجلیل از مقام معلم به‌ منظور قدرشناسی و سپاس از آموزه‌های انسانی او است؛ زیرا معلمی شمع روشنی است که هدایت جامعه در گرو پرتو و معرفت او است.

وی با اشاره به جایگاه رفیع معلمی، اظهار داشت: هر فرد در زندگی خود مدیون معلمی است که خواندن و نوشتن را به او آموخت و توانست شمع وجود فرد را روشن کند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: سرزمین درون ما سرزمین تاریکی است که با علم روشن می‌شود و اگر به دنبال فراگیری علم نرویم با خدا و تکالیف الهی آشنا نمی‌شویم؛ بنابراین همواره باید در پی کسب علم و دانش باشیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند کلمه علم را ۸۵۴ بار در قرآن آورده که این اهمیت علم را در جایگاه باری تعالی نشان می‌دهد، ادامه داد: علم‌گستری در سبک و سیره ائمه(ع) هم جایگاه ویژه‌ای دارد به‌گونه‌ای تنها امام صادق(ع) افزون بر 4 هزار شاگرد در زمینه‌های مختلف تربیت کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: علمی که در راستای خدمت به بشریت باشد سودمند و علمی که ضد بشریت باشد سم است؛ ازاین‌رو کسی که علم و دانش خود را برای خدمت به بشریت صرف کند نام او جاودانه خواهد شد./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات