۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۹۶۰۱۲
آیت‌الله مهمان‌نواز:

خانواده مهم‌ترین رکن تحقق سبک زندگی اسلامی است

آیت الله مهمان نواز گفت: خانواده مهم‌ترین رکن برای تحقق سبک زندگی اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است که در مرکز این کانون زن مؤمن با رسالت خطیر تربیت نسل قرار دارد.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار شماری از مسؤولان فرهنگی با گرامیداشت اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: ماه شعبان هدیه الهی به بندگان برای درک ماه رمضان است.

وی با بیان اینکه در ماه شعبان درهای رحمت به‌ سوی زمینیان گشوده می‌شود و ما باید از این فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببریم، افزود: حضور جوانان در مراسم اعیاد شعبانیه می‌تواند در آشنایی بیشتر آنها با سبک و سیره ائمه اطهار(ع) مؤثر باشد.

آیت‌الله مهمان‌نواز در بخش دیگری از سخنان با اشاره به نقش و اهمیت تربیت و جایگاه خانواده در نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: تربیت در نظام الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، نقشی محوری دارد؛ به نحوی که اگر این مهم در جامعه تحقق یابد، می‌توان امیدوار بود که الگو و شرایط حاکم بر آن تحقق‌یافتنی است.

وی با بیان اینکه آنچه در مرکز این الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت قرار می‌گیرد خانواده است، ادامه داد: خانواده و نقش بی‌بدیل آن در شکل‌گیری الگوی اسلامی ایرانی به‌ قدری جدی است که وسوسه دشمنان نظام را برانگیخته تا آنجا که هر آنچه برای فروپاشی آن در چنته دارند علیه این نهاد مقدس و الهی به کار گرفته‌اند.

آیت‌الله مهمان‌نواز تصریح کرد: در مرکز کانونی نهاد خانواده زن مؤمن قرار دارد که مهم‌ترین وظیفه‌اش تربیت نسل آینده است، نسلی که صلاح و فساد آینده کشور با آن رقم خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت جدی گرفته شود باید به تربیت توجه کنیم و برای اینکه تربیت جدی گرفته شود باید به خانواده عنایت بیشتری داشته باشیم و در نهاد خانواده هم مادر نقش محوری دارد.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همه باید سعی کنند با تربیت شدن در مکتب الهی، دیگران را هم به این سمت سوق داده و هدایت کنند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات